[Case] DPG’s crossmediale full funnel-strategie voor QWIC

DPG Media en IO hebben voor QWIC een succesvolle crossmediale campagne ontwikkeld. DPG Media en IO zijn door QWIC gevraagd om een campagne te ontwikkelen om naamsbekendheid te generen, het verhaal van QWIC over te brengen aan de doelgroep en directe leads en sales te realiseren.

QWIC is een producent van duurzame, design e-bikes en biedt daarmee een aantrekkelijk alternatief voor het openbaar vervoer en het gebruik van de auto.

Doelstelling en doelgroep

Naast een groot en relevant bereik binnen de huidige doelgroep is er de wens om te verjongen en de e-bikes onder de aandacht te brengen bij de doelgroep man/vrouw 30-45 jaar. 

Strategie en media-inzet 

Voor deze campagne is gebruik gemaakt van een full funnel strategie met een strategische Touch-, Tell- en Sell-inzet: 

  1. Om tijdens de Touch-fase een hoog bereik te realiseren is een combinatie van offline en online middelen ingezet. Hierin is gebruikgemaakt van de kracht van high-impact formaten, uitgeserveerd op een relevante doelgroep.
  2. Tijdens de Tell-fase is door middel van branded content en storytelling, op de nieuwssites van AD en de Volkskrantverdieping aangebracht op het merk en producten van QWIC, aangejaagd door banners op het DPG-mediaplatform.  
  3. In de Sell-fase van de campagne, ligt de focus op het realiseren van directe leads richting de website van QWIC, waar de consument een proefrit aan kan vragen. Zo zijn er native posts ingezet op de sites van ADR en de Volkskrant. Deze hebben een zeer hoge viewability en CTR, waardoor ze erg geschikt zijn om traffic te genereren. Via advertenties met een slimme QR-code, is de doelgroep gemotiveerd tot het aanvragen van brochures en proefritten.

 

Benieuwd hoe dat eruitziet? Bekijk hier de videocase en de resultaten van deze full funnel-campagne. 

www.qwic.nl
www.dpggrow.nl
www.dpgmedia.nl

Lees ook:

[Case] DPG Media zet sporters in het zonnetje met Oranje Boven


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:00
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.