Azerion breidt strategische samenwerking met Yandex uit

Azerion, een digitaal entertainment- en mediaplatform, heeft zijn strategische samenwerking met Yandex uitgebreid. Yandex is een in Nederland gevestigd Russisch internetbedrijf dat zich primair richt op Russen en Russischtaligen. Deze samenwerking zorgt ervoor dat het gaming-component en monitization-mogelijkheden worden uitgebreid.

Azerion en Yandex zijn sinds 2019 strategische partners, maar nu stelt Azerion ook zijn advertentieplatform ter beschikking om programmatic advertising monetization te verhogen bij Yandex. Ook wordt hierdoor de impact van Azerions salesorganisatie naar een hoger niveau getild en kunnen consumenten op lokaal niveau beter worden bediend.  

De uitbreiding van deze samenwerking houdt ook in dat het publiceren Yandex Games-content binnen het netwerk van Azerion wordt gerealiseerd. Eerder leverde Azerion al gaming-content die werd opgenomen in de catalogus van Yandex Games en nu profiteert Yandex ook van een groter portfolio van cross-platform games die worden gedistribueerd door Azerion. In 2022 worden er nieuwe initiatieven en projecten opgezet die Yandex helpen met monetization en die de kwaliteit van cross-platform-gaming verbeteren, met behulp van het platform van Azerion. 

Pavel Epishin, Head van Yandex Games: “We hebben al meerdere jaren kunnen zien hoe Azerion in staat is om kwalitatieve game-ervaringen te bieden en hoe deze ervaringen eindgebruikers in contact brengen met ons merk. Daarom willen we absoluut doorgaan met onze samenwerking en deze¦nbsp; bovendien uitbreiden. Azerion helpt om ons gaming portfolio naar een hoger niveau te tillen door meer engagement en bereik te realiseren, verspreid over vele netwerken van uitgevers voor onze adverteerders. We nemen onze relatie met Azerion uiterst serieus en we weten dat het platform nieuwe en unieke kansen met zich meebrengt voor onze business dit jaar. Ook breidt Yandex zijn partnershipnetwerk wereldwijd uit met Demand Side Platforms en Azerion is een goede match en interessante partner voor het bereiken van nieuwe markten. Dankzij de medewerking van Azerion krijgen de uitgevers en partners van Yandex Network nu ook bereik in regio’s als de Nordics, Benelux, Duitsland Italië en Frankrijk.”

Erol Erturk, Executive Vice-president Game en Strategic partnerships bij Azerion:  “We zijn blij dat Yandex nu volledig gebruikmaakt van ons krachtige platform. Dit is de volgende stap in onze strategische samenwerking, die uitsluitend is begonnen met content en steeds een logisch en succesvol vervolg krijgt. Zowel Azerion als Yandex zijn gevestigde namen in de wereld van advertising en content en onze nieuwe plannen voor dit jaar versterken gegarandeerd de businessproposities van beide partijen.”

www.azerion.com
www.yandex.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.

Media Reverse en Bruna tonen effect van AI in zomercampagne

16-10-2025 | 16:37:23
Bruna, Media Reverse en Talpa bewijzen dat AI-campagnes effectief en geloofwaardig kunnen zijn

O2H Creative Solutions versiert Amsterdam voor jubileumjaar

16-10-2025 | 15:13:06
De stad Amsterdam viert haar 750-jarig bestaan, en dat is ook buiten niet te missen.

TBWA\NEBOKO laat emoties spreken in fraudecampagne NVB

16-10-2025 | 14:55:00
De campagne moedigt Nederlanders aan om te vertrouwen op hun emoties bij een poging tot fraude.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.