Alfred ontwikkelt campagne Venco Choco D’rop

Venco introduceert Choco D’rop: een verrassende combinatie van oer-Hollandse Venco drop met een dikke laag chocolade. Alfred International is verantwoordelijk voor de campagne.

Om de consument nieuwsgierig te maken naar de onbekende smaaksensatie, kiest Venco voor een grootschalige 360-graden-campagne. Een tv-commercial, digital out-of-home, online video, social media, megascreens, retailer magazines, influencer-samenwerkingen en ondersteuning op de winkelvloer vormen onderdeel van het uitgebreide support plan voor Venco Choco D’rop.

Evelien Magnin, marketingmanager Enjoyment bij Cloetta Holland: “De introductie van Choco D’rop geeft de relatief behoudende dropcategorie een flinke impuls én een gouden randje. Als marktleider binnen de dropmarkt vonden we het onze rol om te innoveren en onze heerlijk Hollandse drop naar de indulgence wereld van chocolade te brengen. Met de campagne willen we de consument enerzijds triggeren, en anderzijds meenemen in de uitleg wat het product precies is. De combinatie van drop en chocola, twee genietproducten, is verrassend lekker, en dat mag iedereen weten!”

Credits:

Klant: Cloetta Holland BV/Venco | Eindverantwoordelijke klant: Evelien Magnin, Maaike Maagdenberg | Bureau: Alfred International | Strategie: Paul van Kuilenburg | Account: Mark de Leeuw, Naomi Bogers | Creatie: Luuk van de Put, Jurre van de Ven | Agency Producer: Lieke Noordink | Productiemaatschappij: Freddy| Regisseur: Michiel ten Horn | Producer: Pum Buisman & Nienke van Voorst | D.O.P.: Joris Kerbosch | Art: Wilbert van Dorp | Editor: Pim van der Plas (MRTN) | Online: Ton Habraken | Grading: De Grot | Sounddesign: Michiel Mullink, Piet Jan de Bel | Animatie: The Ambassadors | Pr: HappyLife PR

www.venco.nl
www.alfred.nl
www.cloetta.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.