WPP Media Nederland en België worden WPP Media Benelux

Gino Baeck verlaat WPP, Maiko Valentijn CEO Benelux

WPP Media gaat zijn activiteiten in Nederland en België anders organiseren. Tot nu toe werkt WPP Media met gescheiden organisaties in beide landen. WPP Media kondigde aan dat beide entiteiten opgaan in WPP Media Benelux met Maiko Valentijn als CEO. Gino Baeck, CEO van WPP Media Belgium verlaat daarmee het bedrijf na 24 jaar. Hij was sinds februari 2015 CEO van WPP Media Belgium dat tot eind mei 2025 als GroupM bekend stond. Hij was ook sinds januari 2021 bestuursvoorzitter van WPP Belgium. WPP Media volgt met deze beweging Dentsu die in 2021 zijn Nederlandse en Belgische operaties ook in een Benelux-structuur onderbracht.

De verdere invulling van het management wordt later bekend gemaakt. In Nederland werken er circa 950 medewerkers bij WPP Media en in België circa 300 medewerkers. Behoudens het management zou de reorganisatie geen personele consequenties hebben volgens WPP Media.

Zoals bekend is WPP Media bezig met een wereldwijde reorganisatie. De groep is de grootste mediaburaugroep in Nederland met labels als EssenceMediacom, Mindshare en Wavemaker. Onder de naam Vision ’30 is het bedrijf wereldwijd bezig met een 5-jaar plan om concurrerend te blijven en volgens eigen zeggen te winnen in een wereld waar media overal is en media in alles zit en die moet inspelen op AI. Over het eerste half jaar kwam WPP met teleurstellende resultaten en drastische operationele winstdalingen.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

WPP Media presenteert Benelux-leiding

07-11-2025 | 10:53:00
WPP Media heeft bekend gemaakt dat Maiko Valentijn (CEO), Atva van Zanten (COO), Lisette Doodeheefver-Otten (Chief People Officer) en Matthijs Brouwer (CFO) voortaan de leiding vormen in de zogeheten ExCo Benelux

EssenceMediacom en StudioM ontwikkelen Dr. Oetker-campagne Willie’s Bakfeest

04-11-2025 | 17:01:00
Dr. Oetker en Stichting Jarige Job slaan opnieuw de handen ineen voor een campagne die draait om geven, samen bakken en het vieren van ieder kind.

Branded content scoort hoger dan tv- en radioreclame

25-09-2025 | 11:35:00
Een belangrijke conclusie uit het onderzoek is dat een sterke fit tussen merk en campagneconcept cruciaal is voor succes.

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

WPP Media stelt marktverwachtingen naar beneden bij

17-07-2025 | 19:27:00
WPP Media heeft de verwachtingen van de mediabestedingen in Nederland naar beneden bijgesteld
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.