WeightCare gaat op in WeCare; Fightclub ontwikkelt positionering en campagne

Na 25 jaar verdwijnt de marktleider in gewichtsmanagement producten, Weight Care, van de markt. De producten zijn samengevoegd met het reeds bestaande WeCare, dat aftrapt met een andere positionering en campagne, ontwikkeld door Fightclub.

Marleen van der Maarel-Timmermans, Category Marketing Manager Active Nutrition Benelux: “We zien al een tijdje dat de traditionele manier om gezondheids- en gewichtdoelen te bereiken is veranderd. Het draait niet langer alleen om voeding, maar ook om lichaamsbeweging en jezelf goed voelen. Daarnaast zijn afvallen en afslanken uitdagende onderwerpen: iedereen heeft een andere aanpak nodig. Er is geen ‘one size fits all’ en steeds meer mensen worden zich daar bewust van. Maaltijdvervangers alleen zijn niet langer voldoende om aan de behoeften van onze klanten te voldoen.

Na gedegen marktonderzoek is besloten om onder 1 merknaam verder te gaan: WeCare. Hiermee komt de merknaam WeightCare te vervallen. De productrange biedt nu een nóg completer antwoord voor een gezonde leefstijl. Of iemand nu wil werken aan het behoud van een gezonde levensstijl of juist stappen wil zetten naar een beter gewicht, wij ondersteunen met onze producten en programma’s om het te bereiken en te behouden.”

Lisa Knapen, merkstrateeg bij Fightclub: “WeCare is ontwikkeld op basis van meer dan 50 jaar ervaring in voeding en gewichtsbeheer, afgestemd op de vrouw. Tegelijk zien we in de wereld van vandaag dat er een hoop uitdagingen zijn bijgekomen. Ook al zou je het graag willen, een gezonde levensstijl heeft niet altijd de hoogste prioriteit, naast een carrière, kids, een relatie of je cyclus, die voor elke vrouw een andere impact heeft. Je kunt de motivatie om gezonder te leven makkelijk verliezen, en dan kan de struggle best eenzaam voelen. Daarom wilden we duidelijk maken dat je er met de voedingsproducten en op maat gemaakte programma’s van WeCare niet alleen voor staat. Vandaar het thema ‘Samen lekker fit’.”

Creatieve concept

Stephanie van Vliet, copywriter bij Fightclub: “Als je WeCare heet dan betekent dit dat je ergens om geeft. Met het creatieve concept brengen we het verhaal dat in de merknaam verborgen zit tot uiting. WeCare geeft om de ambities, de behoeften, de dromen en de uitdagingen die vrouwen in het dagelijks leven tegenkomen. Een lekkere koolhydraatarme pasta, een high-protein bar of een maaltijdvervangende shake kan dan precies de voeding zijn die je helpt gezond te leven, maar ook te genieten.”

Sid van Zijp, Art-Director bij Fightclub: “Ook al is de naam WeCare Engels, de nieuwe positionering en campagne hebben we exclusief voor Nederland ontwikkeld. Die dichtbijheid wilden we voelbaar maken in de executies. Met de Nederlandse regisseur en fotograaf Ruby Cruden hebben we een campagne geschoten waar de energie en het optimisme vanaf spat. We willen een gevoel achterlaten dat gezond leven leuk en lekker kan zijn, ook wanneer de dagelijkse realiteit vol zit met andere dingen die je daarvan zouden kunnen afleiden.”

Credits:
Merk: WeCare | Category Marketing Manager Active Nutrition Benelux: Marleen van der Maarel | Managing Director Benelux: Anne Breedenraedt | Product Manager Active & Advanced Nutrition: Rochèlle Lodik | Digital Communication & E-commerce: Sebastiaan van Aard |

Brand & Performance Agency: Fightclub | Creative Director: Richard Hol | Copywriter: Stephanie van Vliet | Art Director: Sid van Zijp | Senior Designer: Martino Pelupessy | Designer: Maud de Koning | Merkstrateeg: Lisa Knapen | Producer: Jelle Smidt | Partner & Client Management: Bram Verbogt | Project Manager: Doreen Lammerse-Bonté

Productiemaatschappij: Vigics | Regisseuse en fotografe campagnebeelden: Ruby Cruden 

Producer: Dwight Groot

www.fightclub.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Cees Faes: Het kan wél (zeker met 1,8 miljoen op zak)

03-11-2025 | 10:00:00
Een merk verkopen is knap, maar een gedachte verkopen, dat is hogere marketingkunde

Cees Faes: Maar Lode, Thijs, Erik en Andy doen het ook best goed hoor, mam.

28-10-2025 | 16:25:00
Over mijn moeder en de Reclamebureau 100 van vorig jaar.

Cees Faes: Ik voel een afstand

17-10-2025 | 10:58:24
Vanochtend om kwart over zes stond ik weer in de file. Niet omdat ik daar plezier in heb, ik heb geen fetisj voor remlichten

Dennis de Cat: Het kost meer als je niets doet

16-10-2025 | 11:47:48
Het doel van het bezoek was het volledige bureau, van strategie tot studio, in vijf intensieve dagen transformeren naar een nieuwe manier van werken met AI

Rory Flynn: AI pakt vooral werk weg dat niemand zal missen

16-10-2025 | 10:16:00
Rory Flynn, een van de toonaangevende AI-autoriteiten op het gebied van creative intelligence en generative workflows, was te gast bij Fightclub.

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.

Aidem agency creëert socialserie voor ICI PARIS XL

03-11-2025 | 14:48:00
Met het format wil het merk de wereld van beauty en lifestyle dichter bij de belevingswereld van Gen Z en jonge Millennials brengen.

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.