Wayne Parker Kent ontwikkelt community platform voor Henkel Laundry & Homecare

Henkel Laundry & Homecare, moederbedrijf van huishoudmerken als Persil, Silan en Dixan, heeft zijn community, service en contentplatform Ask Team Clean internationaal uitgerold. Het merk, ontwikkeld door Wayne Parker Kent, geeft de consument tips en adviezen op het gebied van wassen, schoonmaken en persoonlijke verzorging. Na de  introductie in Duitsland en de Verenigde Staten in 2020, is het platform in 2021 ook gelanceerd in Australië, Polen en Oostenrijk. Wayne Parker Kent verzorgt de strategie, het concept, brand development, contentcreatie en design van het platform.

Henkel wil met het platform consumenten beter bedienen door een directe verbinding aan te gaan. Om die directe relatie op te bouwen, helpt het Ask Team Clean-platform consumenten met tips & tricks voor in en rondom het huis. Het content en community platform heeft aanvullende services en benefits voor leden. Het uiteindelijke doel daarvan is om consumenten op elk moment in de klantreis meer toegevoegde waarde kan bieden.  

Clyde Araujo, Head of Global eCRM Henkel: “Als klassieke FMCG-fabrikant hebben wij van oudsher geen directe relatie met ons publiek. Om in deze tijd succesvol te zijn, is die directe verbinding echter onmisbaar. Daarom hebben wij Wayne Parker Ken de opdracht gegeven dit innovatieve project te ontwikkelen. De content baseren we op daadwerkelijk zoekgedrag van onze doelgroep. Dat, samen met de sterke merkidentiteit, zorgde ervoor dat we alle belangrijke doelstellingen in het eerste jaar hebben overtroffen. Ons volgende doel: dit succesvolle community platform voor zoveel mogelijk landen beschikbaar maken. Ook willen we retailers en ander consumentenmerken uitnodigen om op dit platform te participeren.”

Daan Zoetmulder, Managing Director Wayne Parker Kent: “Henkel vroeg ons een loyaliteitsplatform te bouwen om hun digitale transformatie te versnellen. We hebben een totaal nieuw merkconcept inclusief merkidentiteit in de markt gezet, via welke Henkel kan communiceren met haar eindgebruikers. De strategie op het gebied van SEO, content en digitale services levert Henkel een directe klantrelatie op. Komende jaren helpen wij met het strategisch en creatief begeleiden van Henkel bij het uitrollen van dit platform in nieuwe landen. 

www.frag-team-clean.de
www.askteamclean.com
www.wayneparkerkent.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.