Virtue met McDonald´s campagne tegen plastic rietjes

Virtue, het creatieve bureau van Vice, lanceert een campagne voor McDonald’s Oostenrijk waar de iconische geel-rood gestreepte plastic rietjes en plastic deksels worden hergebruikt voor een limited edition, upcycled zwemkleding collectie.

Door de plastic rietjes en bekers voor shakes te vervangen door recyclebaar papier zet McDonald’s Oostenrijk zich in voor duurzaamheid. Virtue is verantwoordelijk voor het idee en concept van deze bijzondere upcycling campagne. De collectie wordt gelanceerd door middel van een digitale content campagne op alle digitale kanalen van McDonald’s Oostenrijk.

Benedict Böcker, Marketing Director McDonald’s Oostenrijk: "Wij zijn trots op onze unieke, duurzame collectie zwemkleding gemaakt van het gerecyclede materiaal van onze klassieke rietjes. Als de Marketing Director van McDonald’s Oostenrijk waardeer ik de nauwe en langlopende samenwerking met Virtue, onze lokale agency partner in Wenen. Samen creëren we unieke projecten en behalen we nieuwe mijlpalen omtrent duurzaamheid."



De productie van de collectie duurzame badpakken en shorts is gedaan door het Weense label Poleit in samenwerking met Studio Furore.

www.virtue.com
www.vice.com
www.mcdonalds.at

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-10-2025 | 09:03:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Display, Video & Audio (DVA) Consultant

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Senior Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-10-2025 | 08:49:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Senior Display, Video & Audio (DVA) Consultant 

Herkenbaarheid, humor en oplossingen staan centraal in automotive-campagne Marktplaats

07-10-2025 | 20:47:00
Happiness Amsterdam ontwikkelde voor Marktplaats een tweede campagne voor automotive. We spreken Nancy van Hees, Senior Communications Manager Mobility bij Marktplaats en Joey Boeters, Creative Partner en mede-oprichter van Happiness Amsterdam

Europese steden decor voor OOH-campagne Lynk & Co 08

07-10-2025 | 16:39:48
Met de 08 wil Lynk & Co het segment van plug-in hybrides verder ontwikkelen

Alfred lanceert campagne met dames van Van Dobben

07-10-2025 | 11:28:00
Alfred en OnSocial hebben een merkcampagne ontwikkeld voor croquetmerk Van Dobben, waarin de dames uit de iconische Amsterdamse Eetsalon centraal staan
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.