Van Gogh Museum lanceert merkcampagne

Het Van Gogh Museum komt met een merkcampagne waarin de mens achter Vincent van Gogh en het perspectief van de bezoeker het uitgangspunt vormen. Aan de lancering van de  merkcampagne is een uitgebreid merkpositioneringtraject voorafgegaan. De huidige missie en kernwaarden passen bij het karakter van het museum: een inclusief museum dat mensen wil inspireren met het leven en werk van Vincent van Gogh en zijn tijdgenoten. Deze merkpositionering, waarin de mens centraal staat, bood het vertrekpunt voor de campagne Zie Van Gogh.
  
Yvonne Nassar, Senior Manager Marketing & Communicatie van het Van Gogh Museum en Corinne Jongh, Brand Manager bij het Van Gogh Museum, startten in samenwerking met strategisch bureau Café Society en cultural creative agency New Amsterdam de ontwikkeling van de merkcampagne. Zij werden na een intensief pitchtraject als partner geselecteerd vanwege de combinatie van hun sterke strategische- en creatieve denkkracht.

Yvonne Nassar: “Samen met Café Society en New Amsterdam werken we aan het bieden van een persoonlijk en eigentijds perspectief op Van Goghs werk en leven. We willen hiermee verbinden en verrassen. Onze samenwerking is inspirerend, we spreken elkaars taal. Door de mens in ons museum een centrale rol te geven, hopen we onze bezoekers te raken.”



Bas Velthuis van Café Society: ‘Het is te gek dat we aan de slag mogen gaan met de nalatenschap van Vincent van Gogh en zijn werk van toen naar het nu te halen om zo een nieuwe doelgroep aan te spreken.’ 

www.vangoghmuseum.nl
www.cafesociety.nl
www.newadam.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.