
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld ontdekt
TUI kondigt de introductie in Nederland aan van Lena, een innovatieve AI explorer. Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en contentcreators en biedt een virtuele benadering van reiservaringen. Met deze toepassing van artificial intelligence wil TUI vakantiegangers sneller, actueler en relevanter informeren. De beelden van Lena zijn op de social-mediakanalen en het TUI-blog te zien.
Virtuele content creator, échte beelden
In een tijd waarin kunstmatige intelligentie steeds meer geïntegreerd raakt in het dagelijks leven, speelt TUI met Lena in op de groeiende acceptatie en voordelen van AI-technologie. Lena heeft de capaciteit om razendsnel op meerdere locaties ter wereld te zijn en biedt daarmee een dynamische en actuele blik op diverse bestemmingen. Hoewel Lena zelf virtueel is, maakt ze gebruik van echte beelden om de schoonheid en cultuur van verschillende plekken over de hele wereld te laten zien.
Een testpanel van tweeduizend respondenten heeft uit vijf profielen gekozen voor Lena als AI Explorer en nieuw gezicht van TUI. Wel werd gesteld dat transparantie een voorwaarde is, Lena moet duidelijk aangeven dat zij AI is. Dit gaat ze aangeven bij al haar posts en blogs.
Lena is een aanvulling, geen vervanging
Roosmarijn Quartier, Director Marketing & Distribution Support TUI: "Lena vervangt geen van onze huidige influencers, maar vormt een waardevolle aanvulling op ons team. Met Lena kunnen we onze klanten nog sneller en duidelijker inspireren en informeren over de mooiste reisbestemmingen. Haar vermogen om snel ter plaatse te zijn en gebruik te maken van echte beelden, biedt mooie kansen."
Lena is tot leven gebracht door contentbureau Trojan Monkeys, dat verantwoordelijk is voor zowel de ontwikkeling als de productie van deze AI Explorer.
Auke van Rossum van Trojan Monkeys: "Door AI zoals Lena, te omarmen, kunnen merken sneller inspelen op de wensen van hun klanten maar hen ook betrekken. Dat is naast een technologische innovatie ook een verschuiving naar een meer dynamische klantbeleving."
Kirsten Schilder, content creator voor TUI: “AI is een interessante ontwikkeling in onze branche. Ik ben benieuwd hoe Lena zich gaat ontwikkelen. Het is belangrijk dat AI een aanvulling is op menselijke creativiteit. Ik ga de content zeker goed in de gaten houden en ben benieuwd naar de plekken die Lena gaat tippen.”
Lena’s avonturen zijn te volgen op de social-mediakanalen van TUI: Instagram, Facebook en het TUI blog: www.tui.nl
Ana Henriques (TUI) voorgedragen als bvA-bestuurslid
Live happy van TUI bekendste soundlogo van touroperators
TUI: AI speelt steeds grotere rol bij plannen vakantie
The Family Amsterdam en TUI introduceren Meals Against Jet Lag
[Merken100 2024] Roosmarijn Quartier: In Nederland verzorgt TUI jaarlijks de vakantie van 1,7 miljoen reizigers
Gepubliceerd door: Laura Heerlien