TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld ontdekt

TUI kondigt de introductie in Nederland aan van Lena, een innovatieve AI explorer. Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en contentcreators en biedt een virtuele benadering van reiservaringen. Met deze toepassing van artificial intelligence wil TUI vakantiegangers sneller, actueler en relevanter informeren. De beelden van Lena zijn op de social-mediakanalen en het TUI-blog te zien.

Virtuele content creator, échte beelden

In een tijd waarin kunstmatige intelligentie steeds meer geïntegreerd raakt in het dagelijks leven, speelt TUI met Lena in op de groeiende acceptatie en voordelen van AI-technologie. Lena heeft de capaciteit om razendsnel op meerdere locaties ter wereld te zijn en biedt daarmee een dynamische en actuele blik op diverse bestemmingen. Hoewel Lena zelf virtueel is, maakt ze gebruik van echte beelden om de schoonheid en cultuur van verschillende plekken over de hele wereld te laten zien. 

Een testpanel van tweeduizend respondenten heeft uit vijf profielen gekozen voor Lena als AI Explorer en nieuw gezicht van TUI. Wel werd  gesteld dat transparantie een voorwaarde is, Lena moet duidelijk aangeven dat zij AI is. Dit gaat ze aangeven bij al haar posts en blogs.

Lena is een aanvulling, geen vervanging

Roosmarijn Quartier, Director Marketing & Distribution Support TUI: "Lena vervangt geen van onze huidige influencers, maar vormt een waardevolle aanvulling op ons team. Met Lena kunnen we onze klanten nog sneller en duidelijker inspireren en informeren over de mooiste reisbestemmingen. Haar vermogen om snel ter plaatse te zijn en gebruik te maken van echte beelden, biedt mooie kansen."

Lena is tot leven gebracht door contentbureau Trojan Monkeys, dat verantwoordelijk is voor zowel de ontwikkeling als de productie van deze AI Explorer.

Auke van Rossum van Trojan Monkeys: "Door AI zoals Lena, te omarmen, kunnen merken sneller inspelen op de wensen van hun klanten maar hen ook betrekken. Dat is naast een technologische innovatie ook een verschuiving naar een meer dynamische klantbeleving." 

Kirsten Schilder, content creator voor TUI: “AI is een interessante ontwikkeling in onze branche. Ik ben benieuwd hoe Lena zich gaat ontwikkelen. Het is belangrijk dat AI een aanvulling is op menselijke creativiteit. Ik ga de content zeker goed in de gaten houden en ben benieuwd naar de plekken die Lena gaat tippen.”

Lena’s avonturen zijn te volgen op de social-mediakanalen van TUI: Instagram, Facebook en het TUI blog: www.tui.nl 

Ana Henriques (TUI) voorgedragen als bvA-bestuurslid

20-03-2025 | 13:00:00
Ana Henriques, Head of Marketing Communications Belgium & Netherlands bij TUI, is voorgedragen als bestuurslid van bvA, het netwerk van merkleiders

Live happy van TUI bekendste soundlogo van touroperators

12-02-2025 | 09:23:00
Het soundlogo van TUI is in korte tijd uitgegroeid tot de bekendste jingle in de reisbranche. Live Happy werd in 2022 gelanceerd, maar is inmiddels bekend bij driekwart van de consumenten.

TUI: AI speelt steeds grotere rol bij plannen vakantie

08-01-2025 | 09:37:00
TUI signaleert na onderzoek vijf reistrends voor 2025 en geeft een overzicht van de meest geboekte bestemmingen op dit moment.

The Family Amsterdam en TUI introduceren Meals Against Jet Lag

30-09-2024 | 17:00:00
Omdat een jetlag het begin van een vakantie aardig kan verstoren, heeft TUI samen met voedingskundige Elly Kaldenberg Meals against Jet Lag ontwikkeld

[Merken100 2024] Roosmarijn Quartier: In Nederland verzorgt TUI jaarlijks de vakantie van 1,7 miljoen reizigers

19-05-2024 | 10:30:00
TUI is genomineerd voor de Merken100 2024, de lijst van de meest invloedrijke merken in Nederland. Wij spreken met Roosmarijn Quartier, Director Marketing & Distribution Support BeNe


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: marketeers verhogen digitale bestedingen in 2026

12-12-2025 | 12:00:24
Flexibiliteit in budgetten staat daarbij centraal: 85 procent verwacht ook in 2026 tussentijdse bijstellingen.

Fightclub zet mens centraal in campagne Hulphond Nederland

12-12-2025 | 09:19:11
De campagne laat zien wat hulphonden betekenen voor mensen die dagelijks leven met PTSS, epilepsie of andere beperkingen.

[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Medior Strategist / Strategy Manager

12-12-2025 | 08:53:00
Cheil Benelux is directly looking for Medior Strategist / Strategy Manager - Hybrid | Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior PR & Events Manager

12-12-2025 | 08:02:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior PR & Events manager - Fulltime · Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior Paid Social Specialist

12-12-2025 | 07:47:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior Paid Social Specialist - Fulltime · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.