Ana Henriques (TUI) voorgedragen als bvA-bestuurslid

Ana Henriques, Head of Marketing Communications Belgium & Netherlands bij TUI, is voorgedragen als bestuurslid van bvA, het netwerk van merkleiders. Tijdens de Algemene Ledenvergadering op 16 april kunnen leden haar benoeming goedkeuren, samen met die van Els Dijkhuizen en Bas Verheijen.

Ervaring in merkstrategie en innovatie

Henriques heeft ruim 20 jaar ervaring in marketing en communicatie bij merken als Heineken, The Coca-Cola Company en KPN. Bij TUI richt zij zich op merkstrategie en de implementatie van de marketingmix. Daarnaast heeft zij bijgedragen aan campagnes als Dreamjobs, Meals against Jetlag en de AI-explorer Lena. Binnen bvA is zij al actief in de Taskforce Retail Media en de Taskforce Inclusie & Diversiteit.

Visie op de toekomst van marketing

Ana Henriques: "Ik kijk ernaar uit om bij te dragen aan een toekomstbestendig en verantwoord marketinglandschap. Sterke merken bouwen begint met een duidelijke visie en een omgeving waarin merken kunnen groeien."

Erik van Engelen, voorzitter van bvA: "Ana’s strategische blik en uitgebreide ervaring versterken ons bestuur. We zien uit naar haar bijdrage aan de positie van adverteerders en de groei van merken."

Samenstelling bvA-bestuur

  • Erik van Engelen – voorzitter
  • Nicole Freid – vicevoorzitter
  • Charlotte Zelders – penningmeester
  • Arno de Jong – Nederlandse Loterij
  • Nathalie Lam – Philips Global
  • Richard van Schaik – DLA Piper
  • Aart Jan van Triest – PPM Consulting
  • Theo van Uffelen – Yakult Europe B.V.

Op 16 april wordt haar benoeming officieel in stemming gebracht.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Big Tech versus de Vrije Pers: Een strijd om de democratie

24-01-2025 | 09:06:00
The Committed Agency organiseerde op 20 januari 2025 het symposium Big Tech & The Future of Media, waar Christian van Thillo (DPG Media), Henriette van Swinderen (bvA), Martijn Bertisen (Google Benelux) en Martin Andree (Big Tech muss weg) aanwezig waren

bvA en VIA lanceren stappenplan Samenwerken voor duurzame impact

14-01-2025 | 10:47:00
In de samenwerking tussen adverteerders en bureaus staat het realiseren van duurzame impact van merken steeds vaker op de agenda. Om bedrijven hierbij te helpen, hebben bvA en VIA samen met een groep koplopers de gids Samenwerken voor duurzame impact en een bijbehorend stappenplan ontwikkeld. De gids beschrijft alle facetten van de samenwerking, van partnerselectie tot aan evaluatie. 

Certificering influencers sluit jaar af met 2000 influencers en Bol als partner 

18-12-2024 | 12:51:00
Het sector-initiatief Certified by influencerregels.com sluit het jaar af met diverse mijlpalen

VIA Nederland, DDMA en bvA presenteren de Marketinggids Responsible AI

12-12-2024 | 11:11:00
Deze gids, ontwikkeld als een levende leidraad, biedt marketeers concrete richtlijnen en principes voor het verantwoord toepassen van kunstmatige intelligentie (AI) in marketingactiviteiten

Bas Verheijen (HEMA) kandidaat-bestuurslid voor de bond van adverteerders

04-09-2024 | 11:27:00
bvA kondigt aan dat Bas Verheijen, Chief Customer Officer bij HEMA, zal toetreden tot het bestuur van het netwerk van merkleiders

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.