TUI begint virtuele Partij voor de Vakantie

TUI begint de virtuele Partij voor de Vakantie om aandacht te vragen voor de reisbranche en consumenten die perspectief nodig hebben voor de vakantiemogelijkheden van later dit jaar.

Uit recent onderzoek van Gfk in opdracht van de ANVR blijkt dat 84 procent van de ondervraagden deze zomer op vakantie wil als dit weer kan. Geen enkele politieke partij heeft vakantie in het verkiezingsprogramma opgenomen. Maar daar brengt TUI verandering in.

Arjan Kers, lijsttrekker van Partij voor de Vakantie en general manager van TUI Nederland: “Mensen willen vooruitkijken en zich kunnen verheugen op een vakantie. Alleen al de voorpret zorgt voor veel plezier en ontspanning en dat is meer dan welkom in deze moeilijke tijd. Met de Partij voor de Vakantie roepen wij het kabinet op een symbolische manier op om de Nederlandse reiziger weer vooruitzicht te bieden. Samen wij de Nederlander zicht op vakantie geven. De reisbranche is er klaar voor om deze zomer mensen op een veilige en verantwoorde manier te laten reizen.”

Oproep aan kabinet

Belangrijkste punt in het verkiezingsprogramma is de oproep aan het kabinet om de Nederlandse reiziger duidelijkheid te geven wanneer we weer op vakantie kunnen. Er is een stip op de horizon nodig. De reisorganisaties en reisbureaus zijn er klaar voor om deze zomer mensen een fijne, verantwoorde én veilige vakantie te bezorgen. Dat dit mogelijk is, is vorige zomer gebleken met verplicht testen en strikte maatregelen tijdens de reis en het verblijf.

De Partij voor de Vakantie (PvdV) roept het kabinet dan ook op om voortvarend door te gaan met vaccineren en nog veel meer in te zetten op (snel)testen. Daarnaast wil de partij een eind maken aan de wirwar van reisadviezen. De PvdV pleit voor een eenduidig Europees reisadvies en heldere communicatie naar reizigers over de maatregelen tijdens de reis en op de bestemmingen.

Kieslijst

De partij kan op brede steun rekenen. Naast Arjan Kers staan nog meer prominenten uit de reiswereld op de symbolische kieslijst. Ook doorgewinterde en bekende reisfanaten steunen het initiatief en sloten zich aan.

Het online stembureau van de Partij voor de Vakantie is inmiddels geopend; via de socialmediakanalen van TUI kunnen vakantieliefhebbers hun stem uitbrengen. Alle stemmen zullen aangeboden worden aan Stef Blok, minister van Buitenlandse Zaken. Samen met een reischeque waarmee de minister, net als hopelijk alle Partij voor de Vakantie-stemmers, deze zomer kan gaan genieten van een fijne vakantie.

www.tui.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.