Triple wordt strategisch partner Team Redline

Het sim-racing team Team Redline heeft het digitale bureau Triple gekozen als strategisch partner. Triple zal Team Redline ondersteunen op zowel strategisch als operationeel gebied.

De samenwerking zal gericht zijn op het doorontwikkelen van Team Redline, dat al ruim 20 jaar met veel succes actief is in sim-racing. Het team beschikt over de FIA GT Championship-winnaar Mikail Hizal en oud-wereldkampioen iRacing Maximilian Benecke. Daarnaast staan onder meer Enzo Bonito en Bono Huis, die namens respectievelijk Ferrari en Mercedes actief zijn in de F1 Esports Series, onder contract bij Team Redline.

In de afgelopen jaren heeft Triple ruimschoots ervaring opgedaan met het opbouwen en laten groeien van esports teams, waaronder het Team Gullit. Het digitaal bureau zal vanuit deze achtergrond verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen van een social media-strategie, het creëren van content en een optimale invulling van partnerships.
 
Atze Kerkhof, mede-oprichter van Team Redline: "Ik word erg enthousiast van deze samenwerking. Wij hebben Triple leren kennen met ons initiatief Real Racers Never Quit, waarbij zij ons hielpen met design en de operatie. Ik ben ervan overtuigd dat wij samen de organisatie naar een hoger niveau kunnen tillen, waarbij topresultaten hand in hand gaan met nieuwe mogelijkheden, voor zowel het team als de racers."

Corné Dubelaar, business developer Esports bij Triple: "Dit is voor ons een mooie, nieuwe uitdaging. Team Redline is het meest prominente sim-racing team ter wereld. Sim-racing is bezig aan een enorme opmars en benadert een interessante doelgroep, die afwijkt van het stereotype esports-fan. Wij hebben in de afgelopen jaren gepionierd met de oprichting van Team Gullit en Esports Club. De kennis die wij daarbij hebben opgedaan, zal de basis gaan vormen voor de strategie die wij in samenwerking met Team Redline zullen ontwikkelen.

www.wearetriple.com
www.teamredline.co.uk

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.