TOTO wint Europese Gouden Effie

TOTO heeft een Europese Gouden Effie gewonnen in de categorie Media, Leisure & Entertainment. De campagne is samen met TBWA\NEBOKO ontwikkeld.

Eerder won de campagne Koning TOTO al twee gouden Nederlandse Effies. De uitreiking van de prijs vond online plaats bij de Effie Awards Europe 2020, op 14 januari 2021.

Volgens de jury waren de resultaten van de campagne verbijsterend. Het ouderwetse merkimago van TOTO moest radicaal veranderd worden. Daarom was het doel van de campagne TOTO een nieuw leven inblazen en de doelgroep te verbreden. De jury was erg onder de indruk van hoe TOTO zich eigentijds heeft weten te ontwikkelen, en dat met zoveel humor en een fantastische uitvoering.

Arno de Jong, CMO bij de Nederlandse Loterij: “Een goede campagne roept reacties op en heeft meetbaar effect op de organisatiedoelstellingen. Van Koning TOTO weten we dat al sinds de introductie ervan in 2018 in Nederland. Ik vind het een grote eer dat er nu ook in Europees verband over gesproken is, en dat we deze prijs in ontvangst mogen nemen.”

Darre van Dijk, CCO bij TBWA\NEBOKO: “In een wereld zonder real life vieringen trappen we het jaar op de best mogelijke manier af. We zijn heel blij dat een campagne met zo veel Nederlandse klankkleur ook internationaal zo goed wordt begrepen.”

In de TOTO-campagnes staat altijd een Koning TOTO centraal die (potentiële) spelers uitdaagt: Weet jij het beter? Kom dan maar! Eerder was dit Royston Drenthe, maar ook voormalig profvoetballers Sjaak Swart, Johan Boskamp, en rapper Donnie, mochten deze rol vervullen. Andy van der Meyde is de nu Koning TOTO.

In de meest recente campagne van TOTO, met Nathan Rutjes, wordt er aandacht gevraagd voor verantwoord spelen. Met de campagne wil TOTO duidelijk maken dat het een spelletje blijft. 

sport.toto.nl
www.tbwa.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.