TOTO wint Europese Gouden Effie

TOTO heeft een Europese Gouden Effie gewonnen in de categorie Media, Leisure & Entertainment. De campagne is samen met TBWA\NEBOKO ontwikkeld.

Eerder won de campagne Koning TOTO al twee gouden Nederlandse Effies. De uitreiking van de prijs vond online plaats bij de Effie Awards Europe 2020, op 14 januari 2021.

Volgens de jury waren de resultaten van de campagne verbijsterend. Het ouderwetse merkimago van TOTO moest radicaal veranderd worden. Daarom was het doel van de campagne TOTO een nieuw leven inblazen en de doelgroep te verbreden. De jury was erg onder de indruk van hoe TOTO zich eigentijds heeft weten te ontwikkelen, en dat met zoveel humor en een fantastische uitvoering.

Arno de Jong, CMO bij de Nederlandse Loterij: “Een goede campagne roept reacties op en heeft meetbaar effect op de organisatiedoelstellingen. Van Koning TOTO weten we dat al sinds de introductie ervan in 2018 in Nederland. Ik vind het een grote eer dat er nu ook in Europees verband over gesproken is, en dat we deze prijs in ontvangst mogen nemen.”

Darre van Dijk, CCO bij TBWA\NEBOKO: “In een wereld zonder real life vieringen trappen we het jaar op de best mogelijke manier af. We zijn heel blij dat een campagne met zo veel Nederlandse klankkleur ook internationaal zo goed wordt begrepen.”

In de TOTO-campagnes staat altijd een Koning TOTO centraal die (potentiële) spelers uitdaagt: Weet jij het beter? Kom dan maar! Eerder was dit Royston Drenthe, maar ook voormalig profvoetballers Sjaak Swart, Johan Boskamp, en rapper Donnie, mochten deze rol vervullen. Andy van der Meyde is de nu Koning TOTO.

In de meest recente campagne van TOTO, met Nathan Rutjes, wordt er aandacht gevraagd voor verantwoord spelen. Met de campagne wil TOTO duidelijk maken dat het een spelletje blijft. 

sport.toto.nl
www.tbwa.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.

Supermarkt Dirk benadrukt betaalbaarheid met Telegraaf-bijlage

15-09-2025 | 14:05:00
Supermarktketen Dirk heeft een bespaarbijlage uitgebracht in De Telegraaf. Daarmee speelt de keten in op de discussie over koopkracht en prijzen

Univé Zakelijk kiest Zandbeek na creatieve pitch voor zakelijke marketingcampagnes

15-09-2025 | 12:31:00
Verzekeraar Univé heeft na een pitch Zandbeek verkozen als creatief bureau voor zakelijke marketingcampagnes en content
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.