Topman Omnicom Group kondigt herstructurering aan

John Wren, de CEO van Omnicom Group heeft in een brief aan zijn personeel aangekondigd dat de bedrijven die Omnicom Group vormen, zich moeten herstructureren als gevolg van de coronacrisis. Onder meer DDB, DAS, TBWA\NEBOKO en BBDO maken onderdeel uit van Omnicom Group.

De bedoeling is dat bij voorkeur personeel op verlof wordt gestuurd in plaats van ontslagen. Ook zal het bedrijf in de landen waar het actief is, meedoen aan subsidieprogramma's om het aantal te ontslagen personen te beperken. Toch zal het aantal personeelsleden worden beperkt. Hoeveel mensen de Omnicom Group-bedrijven zullen moeten verlaten, is onduidelijk.

Er is een vacaturestop ingevoerd, salarissen worden bevroren en het aantal freelancers zal worden beperkt. Daarnaast worden bepaalde kosten beperkt, waaronder deelnemingen in awardshows en evenementen rondom de industrie.Op 6 april 2020 legde Wendy Clarke, de CEO van DDB Worldwide haar functies neer en vertrekt in december 2020 naar concurrent Aegis Dentsu Network. Chuck Brymer die van 2006 tot 2018 al CEO van DDB Worldwide was, heeft haar rol voorlopig overgenomen

Een aangekondigd aankoopprogramma van aandelen is stopgezet en het bedrijf probeert meer liquide middelen vrij te maken door leningen aan te gaan.

De CEO van Omnicom Group schrijft verder dat de veiligheid en het welzijn van de medewerkers voorop staat en dat het bedrijf haar klanten continuïteit blijft bieden. De effecten van de maatregelen kunenn per land verschillen. De Nederlandse tak van Omnicom Groep wil nog niet ingaan op mogelijke gevolgen van de coronacrisis op het bedrijf en de bedrijfsvoering.

www.omnicomgroup.com
www.ddbunlimited.nl
www.tbwa.nl
www.bbdo.com

 

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.

Media Reverse en Bruna tonen effect van AI in zomercampagne

16-10-2025 | 16:37:23
Bruna, Media Reverse en Talpa bewijzen dat AI-campagnes effectief en geloofwaardig kunnen zijn

O2H Creative Solutions versiert Amsterdam voor jubileumjaar

16-10-2025 | 15:13:06
De stad Amsterdam viert haar 750-jarig bestaan, en dat is ook buiten niet te missen.

TBWA\NEBOKO laat emoties spreken in fraudecampagne NVB

16-10-2025 | 14:55:00
De campagne moedigt Nederlanders aan om te vertrouwen op hun emoties bij een poging tot fraude.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.