Tony’s Open Chain breidt uit met Baronie & Cémoi

Tony’s Open Chain gaat samenwerken met een extra chocoladeverwerker: Baronie & Cémoi, om zo meer missiepartners aan te kunnen sluiten. De Open Chain is een initiatief van het bedrijf dat andere chocolademakers stimuleert om cacao eerlijk en duurzaam in te kopen.

Door naast Barry Callebaut meerdere opties voor verwerking aan te bieden, kunnen meer missiepartners zich aansluiten bij Tony’s missie om alle chocolade 100 procent slaafvrij te maken. Met meer missiepartners ontstaat er systeemverandering en kan er meer positieve impact worden gemaakt op cacaoboeren in West-Afrika. En dat is hét doel van het resultaatgerichte en duurzame model van Tony’s Open Chain.

Signaal aan de industrie

Pascal Baltussen, Chief Impact & Operations van Tony’s Chocolonely: “Deze samenwerking met Baronie & Cémoi geeft een duidelijk signaal af aan de industrie. Tony’s Open Chain geeft deze merken de mogelijkheid om de meest urgente problemen in de industrie aan te pakken: kinderarbeid, armoede en ontbossing. Samen zorgen we zo voor systeemverandering.”

Baronie & Cémoi blijft verder investeren in een volledig gesegregeerde cacaoketen, waarmee de cacaobonen, cacaomassa en cacaoboter van Tony’s Open Chain gescheiden kunnen worden verwerkt. Als ketenverbinder verbinden ze hun faciliteit voor de verwerking van cacao in Côte d’Ivoire en hun cacaoverwerkingsfaciliteit in Bourbourg (Frankrijk) aan Tony’s Open Chain, om gesegregeerde vloeibare chocolade te maken voor missiepartners.

Tony’s Chocolonely blijft samenwerken met Barry Callebaut als enige verwerker van zijn chocolade. Tony’s heeft al sinds 2012 een traceerbare en gesegregeerde lijn bij Barry Callebaut. In 2016 is daar traceerbare cacaoboter bijgekomen.

www.tonyschocolonely.com

www.baronie.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

SEA Water positioneert Santa als waterambassadeur

23-12-2025 | 10:55:00
Na jarenlange samenwerking met een wereldwijd frisdrankmerk verruilt Santa Claus zijn vertrouwde rol voor een positie bij SEA Water.

Philips en Prusa lanceren Gen Fix in Praag

22-12-2025 | 15:08:00
Philips heeft samen met Prusa Gen Fix gelanceerd Met het programma leren kinderen en gezinnen praktische reparatievaardigheden via 3D-printen

Rodger Werkhoven: Schadenfreudevrije kerst gewenst, allemaal!

22-12-2025 | 11:54:00
Beeld- en mediatechnoloog Rodger Werkhoven droeg op uitnodiging van OpenAI vanaf ’21 bij aan de ontwikkeling van DALL·E en ’t inbouwen ervan in ChatGPT.

[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Vtwonen

22-12-2025 | 08:16:00
DPG Media is per direct op zoek naar Accountmanager Vtwonen - Amsterdam

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.