Tony’s Open Chain breidt uit met Baronie & Cémoi

Tony’s Open Chain gaat samenwerken met een extra chocoladeverwerker: Baronie & Cémoi, om zo meer missiepartners aan te kunnen sluiten. De Open Chain is een initiatief van het bedrijf dat andere chocolademakers stimuleert om cacao eerlijk en duurzaam in te kopen.

Door naast Barry Callebaut meerdere opties voor verwerking aan te bieden, kunnen meer missiepartners zich aansluiten bij Tony’s missie om alle chocolade 100 procent slaafvrij te maken. Met meer missiepartners ontstaat er systeemverandering en kan er meer positieve impact worden gemaakt op cacaoboeren in West-Afrika. En dat is hét doel van het resultaatgerichte en duurzame model van Tony’s Open Chain.

Signaal aan de industrie

Pascal Baltussen, Chief Impact & Operations van Tony’s Chocolonely: “Deze samenwerking met Baronie & Cémoi geeft een duidelijk signaal af aan de industrie. Tony’s Open Chain geeft deze merken de mogelijkheid om de meest urgente problemen in de industrie aan te pakken: kinderarbeid, armoede en ontbossing. Samen zorgen we zo voor systeemverandering.”

Baronie & Cémoi blijft verder investeren in een volledig gesegregeerde cacaoketen, waarmee de cacaobonen, cacaomassa en cacaoboter van Tony’s Open Chain gescheiden kunnen worden verwerkt. Als ketenverbinder verbinden ze hun faciliteit voor de verwerking van cacao in Côte d’Ivoire en hun cacaoverwerkingsfaciliteit in Bourbourg (Frankrijk) aan Tony’s Open Chain, om gesegregeerde vloeibare chocolade te maken voor missiepartners.

Tony’s Chocolonely blijft samenwerken met Barry Callebaut als enige verwerker van zijn chocolade. Tony’s heeft al sinds 2012 een traceerbare en gesegregeerde lijn bij Barry Callebaut. In 2016 is daar traceerbare cacaoboter bijgekomen.

www.tonyschocolonely.com

www.baronie.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.