Timing komt met andere merkidentiteit

Timing heeft een andere merkidentiteit en -film gelanceerd. Het uitzendbureau heeft zich gespecialiseerd in uitvoerend werk. De merkidentiteit moet daadkracht en een no-nonsense werkmentaliteit uitstralen. De merkidentiteit is door Timing zelf ontwikkeld en is een evolutie van de eerder gebruikte huisstijlelementen. De merkfilm is gemaakt door Eyeforce.

Het logo is nog steeds typografisch en cursief, maar hanteert een schreefloos lettertype. De letters zijn bold, om een gevoel van fundament en (man)kracht over te brengen. Deze minimalistische keuze benadrukt de no-nonsense mentaliteit van Timing. Alle letters zijn kapitalen van hetzelfde formaat, wat staat voor de gelijkwaardigheid van flexkrachten, klanten en eigen medewerkers. Het  Timing-groen heeft zich ontwikkeld tot een fellere blauwe tint. De merkidentiteit wordt bovendien verrijkt met magenta en robuust zwart voor een moderne en stoere look.

Paul Haarhuis
, CCO bij Timing: “Het is meer dan alleen een verandering van uiterlijk, het is iets wat we altijd al zo hebben gevoeld en wat bij ons past. Timing maakt zich hard voor uitvoerend werk en vertegenwoordigt daarmee een enorme groep hardwerkende mensen. Daarom is gekozen voor een krachtig, betrouwbaar, no-nonsense logo dat daarbij past.”

Timing laat in haar nieuwe merkfilm zien hoe trots zij is op de flexkrachten die iedere dag opstaan om hard te werken, die genieten van het leven en het soms ook moeilijk hebben. Het zijn de mensen die de samenleving juist nu hard nodig heeft.

Paul Haarhuis: “De flexkracht moet zich in de film herkennen, en het moet daarom echt aanvoelen. Geen opsmuk. Daarom spelen onze eigen flexkrachten de hoofdrol in de merkfilm.”

www.timing.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.