The Walt Disney Company vervangt Star door Hulu bij Disney+

The Walt Disney Company vervangt per 8 oktober het merk Star bij de streamingdienst Disney+ door Hulu. Hulu dat in de Verenigde Staten oorspronkelijk een joint venture was met Comcast, is sinds 24 juli 2025 volledig in handen van The Walt Disney Company. Het merk Star is sinds 23 februari 2021 actief bij Disney+ en omvat films en series die afkomstig zijn van FX, 20th Century Studios (voorheen 20th Century Fox) en Hulu.

Hulu komt naast de merken Disney, Pixar, Star Wars, Marvel en National Geographic. De content die onder de naam Hulu zal verschjinen is dezelfde content die Star thans aanbiedt. Het gaat dan om titels als High Potential, Only Murders in the Building, FX’s Alien: Earth, A Thousand Blows, Rivals, Flintoff, Grey’s Anatomy en Modern Family alsmede All’s Fair, The Secret Lives of Mormon Wives seizoen 3 en A Thousand Blows seizoen 2. De verwachting Is dat in de Verenigde Staten Hulu als zelfstandig merk zal verdwijnen in 2026.

Het is onduidelijk of het merk Star bij de lineaire zender Star Channel op lange termijn blijft bestaan.

Tarief Disney+ hoger

Disney+ kondigde aan dit najaar internationaal en in de Verenigde Staten (opnieuw) hogere prijzen aan. In Nederland wordt de reclameversie met 1 euro duurder voortaan 6,99 euro per maand. Het standaardabonnement zonder reclame wordt per november 2025 in Nederland 10,99 euro per maand en de premiumversie kost voortaan 15,99 eur per maand (2 euro per maand duurder).

Geen abonneecijfers meer

The Walt Disney Company kondigde verder aan te stoppen met het rapporteren van (wereldwijde) abonnee-aantallen en gemiddelde omzet per abonnee. The Walt Disney Company haalde in het tweede kwartaal 6,2 miljard dollar wereldwijde omzet met een operationele winst van 346 miljoen dollar uit direct to consumer-diensten (streamingdiensten). In totaal telt het bedrijf eind juni 127,8 miljoen Disney+ abonnees (waarvan 57,8 miljoen in de Verenigde Staten en Canada) en nog eens 55,5 miljoen Amerikaanse Hulu-abonenes. Gemiddeld betalen Disney+ abonnees international 7,67 dollar per maand (8,09 dollar in de Verenigde Staten en Canada). Overigens kondige ook Netflix eerder aan minder abonneecijfers te rapporteren.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

BM: Niels van der Laan en Jeroen Woe Mediapersonen van het Jaar 2025

09-12-2025 | 23:06:00
Niels van der Laan en Jeroen Woe zijn door mediavakblad BM (Broadcast Magazine) uitgeroepen tot Mediapersonen van het Jaar 2025

Transfer Media gaat reclames Disney+ verkopen

09-12-2025 | 12:30:00
Transfer Media gaat de advertentieverkoop voor streamingplatform Disney+ in België verzorgen.

VRM: Vlaamse mediasector op kantelpunt: big tech zetten sector onder druk

09-12-2025 | 11:50:11
De Vlaamse mediasector staat op een kantelpunt. De Big Tech zet de mediasector onder financiele druk en bedreigen de lokale diversiteit. Dit stelt de Vlaamse regulator voor de Media (VRM) naar aanleiding van het verschijnen van het rapport Mediaconcentraties in Vlaanderen 2025

Paramount Skydance doet vijandig bod om geheel Warner Bros. Discovery over te nemen

08-12-2025 | 19:37:00
Paramount Skydance heeft een zogeheten vijandelijk bod gedaan om geheel Warner Bros. Discovery over te nemen. Dit in reactie op het bod van Netflix dat voor 87,7 miljard dollar de film-/tv-studios van Warner Bros. en streamingdienst HBO Max wil overnemen

Audify en Screenforce met zesde editie van Santa Hug voor branchegenoten

08-12-2025 | 16:12:00
Voor de zesde keer organiseren brancheorganisaties Audify (voor de radio/audiosector) en Screenforce (voor de tv/videosector) Santa Hug in de december-maand
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.