Team Jumbo-Visma grote winnaar SponsorRingen 2021

Team Jumbo-Visma heeft drie Ringen gewonnen bij de Sponsorringen 2021. Het gecombineerde schaats- en wielerteam kreeg de Gouden SponsorRing Sport en Ringen voor twee specialismen: Businesscase en Creativiteit.

ABN Amro en Readification wisten ieder twee SponsorRingen in de wacht te slepen. ABN Amro met een Gouden Ring Maatschappij en het Specialisme Sponsorplatform voor De Club van Morgen.

Readification, de samenwerking tussen De Leescoalitie en Ubisoft, won brons in de categorie Maatschappij en het specialisme Innovatie.

Over de samenwerking tussen Swapfiets en Team Jumbo-Visma zei de jury dat The Blue Tire een gouden SponsorRing verdient omdat het een waanzinnig idee was met een uitstekende executie. De jury merkte op dat het niveau van de ingezonden cases in de categorie sport dit jaar erg hoog was.

Meer awards

Johan van der Zanden, directeur marketing en communicatie bij Albert Heijn, werd uitgeroepen tot Sponsor Personality van het Jaar. De campagne Voetbalpassie van Albert Heijn won ook een Zilveren SponsorRing in de categorie Sport. Rabobank en de Koninklijke Nederlandse Hockeybond wonnen de SponsorRing voor Langlopende Partnerships. Een Speciale Award ging naar de gezamenlijke sponsoring van de Heineken F1 Dutch GP in Zandvoort.

Ongetwijfeld vanwege corona was de categorie Cultuur & Entertainment tegenvallend omdat er maar twee cases hadden ingezonden. Alleen de NN Open Museum Week won de bronzen SponsorRing.

In de categorie Media werden daarentegen twee gouden SponsorRingen uitgedeeld, voor Het klikt. Tussen Canon en Het Perfecte Plaatje en voor de samenwerking tussen VI en TOTO = een koninklijk één-tweetje.

In de categorie Maatschappij ging de gouden SponsorRing naar de samenwerking tussen NS en Alzheimer Nederland.

www.sponsorringen.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fitzroy en Draft Digital bouwen aan merk Overstappen.nl

13-10-2025 | 12:00:00
Met een always-on tv-campagne via STER, gericht op een breed publiek van dertig tot zestig jaar, wil Overstappen.nl gestaag bereik en herkenning opbouwen.

TomTom kiest STROOM voor lancering dashboardassistent Tom

13-10-2025 | 11:42:03
Met deze fysieke rij-assistent wil TomTom automobilisten helpen met meer focus en veiligheid de weg op te gaan.

Zilveren Kruis en KNVB starten campagne mentale gezondheid

13-10-2025 | 08:44:00
De campagne richt zich op het bespreekbaar maken van mentale druk onder jongeren op en rond het voetbalveld.

Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:00
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.