TBWA ontwikkelt campagne Achmea rondom gelukkig oud worden

Achmea start een campagne om Nederland na te laten denken over waar zij gelukkig oud willen worden.

Marjanne Mulder, senior brand manager Achmea: "In één zin staat Achmea voor duurzaam samen leven. Vanuit deze visie hebben we het communicatieconcept Samen Leven ontwikkeld. Hiermee beginnen we het gesprek over actuele maatschappelijke vraagstukken waar wij vanuit Achmea bij kunnen dragen aan oplossingen." 

Anders kijken naar uitdagingen vergrijzing, woningmarkt en zorg

In 2040 telt Nederland 4,8 miljoen 65-plussers tegenover 3,1 miljoen nu. Van deze groep wonen in 2040 1,7 miljoen mensen alleen (nu 900.000). De vraag naar zorg en mantelzorg neemt hierdoor sterk toe. De huidige woningmarkt en de manier waarop we de zorg nu organiseren zijn niet toegerust op de aankomende demografische veranderingen. Daar moeten we nu iets aan doen. Experts van Achmea verwachten dat het ontwikkelen van levensloopbestendige woonconcepten een grote bijdrage kan leveren aan oplossingen hiervoor.

Achmea ontwikkelt samen met partners oplossingen

Marjanne Mulder: "Als financieel dienstverlener met 10 miljoen klanten voelen wij de verantwoordelijkheid ons in te zetten voor dit vraagstuk. Met onze merken Zilveren Kruis en Syntrus Achmea ontwikkelen we nieuwe woonvormen en bieden we slimme aanpassingen in huis. Maar oplossen kan Achmea niet alleen. Daarom zoeken we samenwerking met overheden en organisaties die zich bezighouden met zorg en wonen. Daarnaast roepen we met deze campagne Nederland op om zelf ook na te denken over waar je gelukkig oud wilt worden. Daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen. Want een fijne woning, die ook straks bij je past, ligt niet voor het oprapen. Het raakt iedereen, of je nu zelf ouder wordt of ouders hebt die ouder zijn."

Krakers van toen, krakers van nu

Marc van Eck, CEO New Growth Strategies: "Een van de kenmerken van het vorig jaar ontwikkelde communicatieconcept Samen Leven’is een vernieuwende kijk op zaken op een impactvolle en verrassende manier. Dit zie je terug in de film. De krakers uit de jaren ’80 zijn inmiddels op leeftijd. Maar ze zijn het niet verleerd en zetten hun ervaring in om nu wederom een statement te maken. Aan het begin van de film heb je nog niet door wie hier de kraak zet en waarom. Pas tegen het einde van de film valt het kwartje en zie je de ouderen die aandacht voor hun probleem in de samenleving opeisen."

De campagne bestaat uit een tv-commercial en een uitgebreide onlinecampagne. Meer informatie over de campagne is te vinden op achmea.nl/samenleven.

Credits:

Opdrachtgever: Achmea | Strategie: New Growth Strategies | Media: Mindshare | PR: Glasnost | Productie: Vidiboko | Productiemaatschappij: CZAR | Executive producer: Willem Bos | Producer: Carolien Eversdijk | Regisseur: Martin Werner | Director of Photography: Robbie van Brussel | Music and sound design: Upright Music | VFX: BaconX | Grading: Hannibal Lang (BaconX) | Website: Clutch | Social: Crowd Media

www.tbwa.nl

www.achmea.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.