SuperRebel Kidsgear en SuperRebel Gear: We willen niet alleen merken bouwen, we willen er één zijn

[Interview] Charlotte Varossieau, Beaudine Bogaers en Noor Riemens over Style with Attitude. For the Brave.

 SuperRebel is niet alleen actief als creatief bureau, maar ook actief met de kledingmerken SuperRebel Kidsgear en SuperRebel Gear. We spreken hierover met Charlotte Varossieau, Managing Director van SuperRebel Gear en Kidsgear, Beaudine Bogaers, Brand Marketeer bij SuperRebel Gear & Kidsgear en Noor Riemens, Creative bij SuperRebel Gear en SuperRebel,Agency. 

 SuperRebel is in de sector vooral bekend als creatief bureau. Waarom zijn jullie ook in de modesector actief geworden?

Charlotte Varossieau: We wilden niet alleen merken bouwen. We wilden er één zijn. SuperRebel is altijd meer geweest dan een bureau. We bouwen merken met lef. Met SuperRebel Kidsgear zijn we begonnen om ons eigen merk te bouwen volgens dezelfde principes waarmee we campagnes maken: brutaal, mooi, slim en uitgesproken. Doordat we ruim 8 jaar geleden een partnership konden sluiten met Jolo Fashion Group is onze droom uitgekomen en zijn we nu partner in een succesvol internationaal kinderkledingmerk met onze eigen naam. 

Beaudine Bogaers: Mode is voor ons een ander canvas voor creativiteit. Waar het bureau verhalen vertelt met woorden en beelden, doen wij het met materialen, kleuren en attitude.

SuperRebel Kidsgear bestaat circa 9 jaar. Hoe is het idee voor kindermode ontstaan?

Charlotte Varossieau: Een opdrachtgever met kindermodemerken stelde voor een eigen collectie te ontwikkelen. Zo wilde ik me, als moeder van 3 kinderen, graag bemoeien met de styling en design. We begonnen heel intuïtief. Een skipak in zwart, fluo roze, fluo oranje en met reflecterende logo’s. Kinderen vielen op in de sneeuw. We kregen veel positieve reactie en fantastische vakantie foto's van kinderen met lef in de sneeuw. Nu een aantal jaren later ligt er een uitgebreide
collectie met technische en comfortabele skikleding, met het oog op duurzaam, stijl en attitude. In de zomer ligt de focus op zwem en sportkleding.

Beaudine Bogaers: SuperRebel Kidsgear gebruikt alleen gerecycled polyester, gerecyclede inhoud stoffen en materialen worden altijd op verantwoorde wijze geproduceerd. Door deze duurzaamheid is de cirkel rond.

Noor Riemens: Op elk product staat een QR code die je kunt scannen. Hierbij kun je de keten/ product journey terugvinden. Zo zie je de volledige transparantie van het product.

Jullie positioneren SuperRebel Kids bewust op de groep 10 tot 16-jarigen met skikleding. Waarom deze keuze en hoe positioneren jullie het merk daarbij?

Charlotte Varossieau: In de loop van de tijd zijn de collecties steeds volwassener geworden. Dit komt doordat kinderen geen kinderachtige kleding meer aan willen, en zichzelf liever herkennen in de stijl van
volwassen mensen. Dat kwam letterlijk uit de markt. Onze collectie is geslaagd als ouders van onze klanten vragen: Kunnen jullie dat ook voor ons maken?

Beaudine Bogaers: Dat is de leeftijd waarin je echt een eigen smaak ontwikkelt. Je wilt niet meer wat je ouders kopen, maar wat jíj gaaf vindt. Dit is precies waarom ik SuperRebel KidsGear zo leuk vind: het ziet er niet kinderlijk uit maar volwassen.

Noor Riemens:  De stijl van het merk is net zo belangrijk als de stof. Alles wat je ziet — van verpakking tot socials tot advertising — is één visuele wereld. Geen ruis, geen compromissen. SuperRebel heeft een duidelijke esthetiek, en ik bewaak die met liefde en scherpte.

SuperRebel Gear dat zich op volwassenen richt, bestaat nu ruim een jaar. Hoe is het idee daarvoor ontstaan en hoe positioneert die zich?

Charlotte Varossieau: SuperRebel Gear is ontstaan vanuit de behoefte om onze creatieve visie te vertalen naar een volwassen label. We wilden een merk creëren dat niet alleen goed presteert tijdens het sporten, maar ook stijl en lef uitstraalt, zowel in als buiten de sportschool.

Beaudine Bogaers: SuperRebel Gear is Sport Couture. Niet alleen voor in de gym, maar ook voor daarna. Je draagt het in de stad, op reis of tijdens een lunch.

Waarom is ervoor gekozen om SuperRebel Gear alleen (beperkt) online aan te bieden?

Charlotte Varossieau: Omdat we geloven in selectieve distributie. We willen niet overal liggen en geloven in het business model online retail. Online kunnen we zelf de beleving bepalen.

Noor Riemens: zo kunnen we beter het merk bewaken, van fotografie tot verpakking. 

Hoe werken jullie met de verkoop van beide merken, online en retail; welke keuzes maken jullie daarin?

Charlotte Varossieau: Met betrekking tot SuperRebel Kidsgear zijn we trots op de internationale distributie in de mooiere sport-, outdoorzaken in oa Nederland, België, Oostenrijk, Duitsland, Frankrijk, Italië, het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland, Bulgarije, Roemenië, Tsjechië en Azië. We liggen zowel in de winkels als online, ouders willen graag voelen, kinderen ontdekken ons digitaal.

Beaudine Bogaers: Bij SuperRebel Gear houden we ons bewust aan de online distributie. Alleen via onze eigen webshop en enkele geselecteerde partners en marketplaces.

Hoe wordt de marketing van beide merken ter hand genomen, hoe werken jullie daarin samen met het creatief bureau SuperRebel?

Charlotte Varossieau: Voor elke collectie (zowel SuperRebel Gear als SuperRebel Kidsgear) bedenken we een thema met bijpassende headings zodat het hele verhaal klopt. We gebruiken de creatieve power van het bureau, campagnes, alles uit één bron. Lookbooks, beursstands, newsletters, zowel online als in de winkels, website en dergelijke.

Beaudine Bogaers: Voor SuperRebel Kidsgear werkt storytelling via echte situaties het best: kinderen in actie op straat.

Noor Riemens: Voor SuperRebel Gear werkt juist de editorial benadering: luxe, minimalistisch.

Wat merken jullie dat het beste werkt als het gaat om campagnes rondom de kledingmerken, wat voor keuzes maken jullie daarbij?

Charlotte Varossieau: Als voorbeeld hebben we bij SuperRebel Kidsgear het thema Catch me if you can’ waarbij de kinderen met grote zonnebrillen in een en dezelfde pose staan alsof ze niet in te halen zijn op de
piste. Onze campagnes op social draaien het hele seizoen om ditzelfde thema. Het draait om identiteit, niet om korting.

Beaudine Bogaers: Bij de campagne-shoot voor zowel SuperRebel Kidsgear als SuperRebel Gear gaat het erom dat het er vooral stoer uitziet en dat het de aandacht trekt, door middel van contrasterende bewerking.
Dit zorgt ervoor dat de beelden er opvallend uitzien.

Noor Riemens: Voor SuperRebel Gear werkt het goed om met grote headings te werken, dit valt op en trekt meteen de aandacht.

www.SuperRebel.com

superrebelkidsgear.com

superrebelgear.com

 

sYjSbWV


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.