StoryChief haalt ruim 1 miljoen euro op bij Peak Capital

De Vlaamse startup StoryChief heeft een investering van 1,1 miljoen euro opgehaald bij investeerderss onder leiding van Peak Capital. Met de kapitaalinjectie wil StoryChief zijn software voor contentschrijvers en social marketeers verder opschalen. Sinds de lancering in 2017 hebben meer dan 25.000 bedrijven in 70 landen StoryChief gebruikt.

StoryChief is een SaaS-start-up die bedrijven helpt om hun blogs en social posts centraal te beheren en via verschillende kanalen te publiceren.

Valeri Potchekailov, Founder en CEO van StoryChief: "StoryChief helpt bedrijven om hun bereik te vermenigvuldigen en vanuit een plek samen te werken aan content. Door kwalitatieve content systematisch te verspreiden kunnen bedrijven zich onderscheiden van hun concurrenten. Op deze manier positioneren ze zich als experts, wat leidt tot een sterker merk en uiteindelijk meer sales. Peak Capital heeft ervaring in het begeleiden van technologiebedrijven zoals Channable en Catawiki. Ze zijn erg hands-on en helpen ons met operationele vraagstukken. We kijken er erg naar uit om de komende jaren met ze samen te werken."

Johan van Mil, mede-oprichter en managing partner van Peak Capital: "Het feit dat StoryChief zo'n internationale groep klanten aan zich heeft gebonden, toont aan dat waardevolle content overal een belangrijk topic is. We zijn onder de indruk van hoe snel het team internationaal is gegaan. Hun ondernemings- en domeinexpertise was ook een belangrijke reden om te investeren in StoryChief."

Vorig jaar heeft StoryChief een pre-seed investering opgehaald van een consortium van Belfius Bank, PMV en privé-investeerders Willem Delbare (ex-CTO van Teamleader) en Pieter Casneuf (ex-CEO van Adam Software).

www.storychief.io
www.peak.capital

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.