Selmore maakt eindejaarsfilm voor KNGF over belang zien van wereld zonder knalvuurwerk

De feestmaand is voor veel mensen met een beperking die afhankelijk zijn van een hulphond allesbehalve feest. Het zware knalvuurwerk zorgt ervoor dat hulphonden vaak niet meer in staat zijn om hun baas te helpen. Dat vormde de aanleiding voor deze nieuwe film voor KNGF Geleidehonden.

De eindejaarsfilm is de vierde film in de reeks KNGF opent werelden. In dit geval een wereld zonder knalvuurwerk. De film is gebaseerd op waargebeurde verhalen. Zo wees onderzoek uit dat maar liefst twee derde van de cliënten met een KNGF-hond slachtoffer is van knalvuurwerk.

Normaal gesproken is een buddyhond goed in staat om iemand met PTSS uit een herbeleving te halen en te kalmeren. Maar in de decembermaand is dat niet zo vanzelfsprekend. Door onverwachte vuurwerkknallen raakt niet alleen degene met PTSS in paniek, maar ook de hulphond zelf, waardoor hij z’n werk niet meer goed kan doen.

Voor deze eindejaarsfilm zocht Selmore de samenwerking met animatiestudio Colorbleed. Door de animaties wordt de kijker meegenomen in de leefwereld van Julia, een ex-militair die wordt opgeschrikt door een serie vuurwerkknallen en zo wordt geconfronteerd met haar oorlogsverleden. De muziek werd gecomponeerd door HAEVN.

De film is onderdeel van een bredere campagne waarin KNGF Geleidehonden het publiek bewust wil maken van de impact van vuurwerk op hun cliënten, maar ook op de hulphonden zelf. Gevolgd door een oproep om de petitie voor een permanente vuurwerkverbod te tekenen.

Meta Neeleman, directeur van KNGF Geleidehonden: "Wij willen dat de politiek zijn verantwoordelijkheid neemt en de veiligheid van - en leefbaarheid voor - al zijn inwoners als hoogste prioriteit stelt. Dus ook voor mensen met een beperking. Wij pleiten voor een permanent algeheel landelijk verbod. Zo’n verbod zet bovendien pas zoden aan de dijk als politie ook hogere prioriteit geeft aan het handhaven ervan."

KNGF Geleidehonden is opgericht in 1935 en heeft als missie om zoveel mogelijk mensen met een beperking een beter leven te geven met een professioneel opgeleide hond. Deze bijzondere, hoogopgeleide honden bieden praktische assistentie bij talloze zaken die de baas zelf niet (meer) 
kan. Waardoor zij weer zelfstandig, zonder hulp van anderen, kunnen functioneren en regie krijgen over hun eigen leven

Credits

Klant: KNGF Geleidehonden, Ingrid Oosterveen, Monique Velten | Reclamebureau: Selmore | Creatieve directie: Jakko Achterberg, Niels Westra | Copywriting: Niels Westra, Sam de Greef | Art direction: Jakko Achterberg, Sanne Lemmen | RTV Director: Hanneke Kampschreur | Account verantwoordelijk: Tess van Oosten | Strategie: Anja Froeling | Animatiestudio: Colorbleed | Regie: Tom Hankins, Roy Nieterau | Productie: Hert Zollner, Diede Bouwman, Audrey Arts, Raoul Rijkers, Gijs van Kooten, Rodrigo Reis, Alex van der Aa | | Animation Team: Nick Rutten, Auke de Vries, Sander Bultman, Andre Ruegger, Danilo Pinheiro, Saul Almeida, Ziggy Deutz | Geluidsstudio: Sound Circus | Geluidstechniek: Feike de Wit | Voice-over: Fedja van Huet | Muziek: written by Jorrit Kleinen, Marijn van der Meer, Myrthe Robijns, Jocob Meijer | Titel track: Wereld zonder vuurwerk | Singer: Myrthe Robijns

www.selmore.com
www.geleidehond.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding

03-10-2025 | 11:27:00
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 85 procent van de Nederlanders zich (bijna) nooit zorgen maakt om zelf risico te lopen op ondervoeding.

Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers

03-10-2025 | 11:10:58
Wereldwijde uitdagingen zijn te groot voor overheden of NGO’s om alleen aan te pakken. Steeds vaker stappen grote merken in dit domein

MediaMarkt brengt "Ik ben toch niet gek!" terug

03-10-2025 | 10:21:00
De slogan, die vanaf oktober weer te zien is in alle campagnes, krijgt een eigentijdse invulling die aansluit bij de huidige tijdsgeest.

[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation

03-10-2025 | 09:47:00
Springbok is per direct op zoek naar een Medior Projectmanager Marketing Automation - Den Bosch

[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant

03-10-2025 | 09:12:00
PINK is per direct op zoek naar Senior Social Advertising Consultant - Groningen  •  32-40 uur
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.