Selmore en DotControl lanceren Expert campagne

Selmore en DotControl hebben de eerste campagna voor Expert gerealiseerd na een redesign en rebranding van het retailmerk Expert. In februari 2023 werd bekend dat het creatief bureau Selmore en het digitale bureau DotControl het account van Expert hadden verkregen na een pitch.

Het doel van de rebranding is om Expert neer te zetten als een elektronicawinkel van deze tijd met een bijpassend assortiment en ruime keuze. Een winkel die niet alleen in de buurt zit, maar die ook online beschikbaar is.

Daniela Sarlo, Commercial Director Expert: “We willen vaker overwogen worden bij een bredere groep mensen, waaronder jonge gezinnen. Het Guiding Idea van Selmore en DotControl gaat ons daar heel goed bij helpen. Uiteindelijk is het onze ambitie om heel Nederland oranje te kleuren.”

Expert zet voor de campagne de eerder ingezette lijn in van daar word je wijzer van, maar dan in een ander jasje. De ‘je’ heeft plaatsgemaakt voor allerlei niet eerder aangesproken doelgroepen, zoals gamers, single vaders, bespaarders, webshoppers en filmfans. Een wisselend thema.

Op deze manier spreekt Expert telkens een andere doelgroep aan.  

Het design is inmiddels op alle touchpoints doorgevoerd. Online, op de winkelvloer, in de folders én ook in de campagne. De campagne wordt afgetrapt met een serie van drie films waarin de Expert voice-over onderdeel is van het dagelijks leven van mensen. En hij heeft - net als de medewerker in de winkel - altijd een advies paraat.

Credits

Klant: Nederlandse Expert Groep | Bureau: Selmore & DotControl |  Design: Edy Palma | Verantwoordelijk klant: Dik Pijl, Daniela Sarlo, Coen Bood | Productiemaatschappij: Dpplr Film | Regisseur: Nils Vleugels | Edit: Marc Bechtold | Grading/online: De Grot | Geluidsstudio: Public Audio Amsterdam

www.expert.nl

www.selmore.com

www.dotcontrol.com

Selmore lanceert feestdagencampagne voor Bioscoopbon

18-11-2025 | 10:11:00
De campagne is eenvoudig opgebouwd: een herkenbare situatie en een filmische setting met een vleugje droge humor

Campagne van Selmore en Just speelt in op jongerencultuur

13-11-2025 | 09:38:32
Selmore Creative Agency heeft voor Just zorgverzekering een nieuwe campagne ontwikkeld die zich richt op digital natives.

Domino’s en Selmore breiden campagne uit met 13 films

10-09-2025 | 14:01:00
Domino’s en creatief bureau Selmore breiden hun Honour The Craving-universum uit met dertien films en een reeks memes.

Zwitserleven speelt in op emotie met Pensioenambities

28-08-2025 | 11:02:00
In deze campagne staan persoonlijke plannen en toekomstdromen centraal in plaats van cijfers en jargon

Selmore wint Tikkie-campagnewedstrijd met Klene Dropjacht

21-07-2025 | 09:40:08
Met het concept voor Klene ontvangt Selmore een mediabudget van 100.000 euro in de Tikkie app.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Corendon: na afscheid Cor en Don, Fitzroy creatief bureau

25-11-2025 | 20:55:24
Corendon heeft na een pitch die in september 2025 was uitgeschreven, Fitzroy als creatief bureau verkozen

Fightclub geeft ticket weg voor BAM Congress 2025

25-11-2025 | 16:35:00
Fightclub organiseert een actie waarbij deelnemers kans maken op een ticket voor het BAM Congress 2025.

Smirnoff start wereldwijde Why Change a Good Thing-campagne

25-11-2025 | 14:28:26
De campagne richt zich op de culturele positie van het merk en de nadruk op constante smaak en kwaliteit.

Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy

25-11-2025 | 12:04:00
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy

Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead

25-11-2025 | 11:31:00
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.