
Sanne Demir: AI is de opschudder die de industrie nodig had
Influencer & Content Marketing Awards 2025
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreekt Marketing Report met de juryleden die binnenkort bepalen welke cases tot de top van de creatieve industrie behoren. In deze reeks delen zij hun visie op content, media en de veranderingen binnen het vak. Vandaag spreken we met Sanne Demir, gedragsstrateeg bij DCVF.
Hallo Sanne, wie ben jij?
Ik ben Sanne Demir en ik ben gedragsstrateeg bij DCVF. Dat wil zeggen dat ik inzichten over verschillende doelgroepen opspoor. En deze vervolgens met technieken uit de gedragswetenschap omtover tot kaders voor een campagne, een aanpak voor verandering of een contentstrategie voor de socials.
Kun jij DCVF introduceren?
DCVF is het bureau dat mensen in beweging brengt met slimme creativiteit op basis van gedragswetenschap. Campagnes, activaties, socialmediaplannen; de hele mikmak. Dat doen we voor klanten als GVB, Odido, innocent, edding en AI-foundation exquAIro. Daarnaast zijn we sterk in travel retail, voor merken als Mars Wrigley (van M&M’S, Snickers en Mars), Cloetta en sinds kort Wonderful Pistachios.
Als gedragsstrateeg werk ik ook met onze propositie Behaviour Consult. Daarmee geven we praktische adviezen over gedragsvraagstukken in losse projecten. Zo maken we gedragsstrategie bereikbaar voor iedere organisatie.
Wat betekent DCVF eigenlijk?
DCVF staat voor de combinatie van factoren. Daar geloven we in. Niet één waarheid, maar de kracht van tegengestelde ideeën die elkaar ontmoeten. Verschillende mensen met verschillende meningen. Zoals rationele gedragswetenschappers en intuïtieve creatieven. Door de wol geverfde vijftigers en onbevangen twintigers. Denkers, praters en plaatjesmakers. Als je die tegengestelde ideeën samenbrengt, ontstaat de magische vonk die mensen in beweging brengt.
Een belangrijke ontwikkeling in de creatieve industrie
Die tegengestelde perspectieven hebben er recent een nieuwe dimensie bij gekregen: AI. Het heeft inmiddels écht een rol in de industrie, en die verandert wekelijks. Daardoor moeten we weer flexibel en creatief worden. Niet alleen in output, maar ook in mindset, proces en aanpassingsvermogen. Persoonlijk vind ik dat geweldig. Ik denk dat we als industrie wel een opschudder konden gebruiken. Nou, die is er.
Tegelijkertijd wordt inzicht in de mens belangrijker. Data en percentages zijn niet genoeg om gedrag te doorgronden. Motivaties en context spelen een minstens zo grote rol. Door de invloed van AI ontstaat er steeds meer ruis in data, waardoor het waaróm achter gedrag nog relevanter wordt. Ik verwacht dat deze trend de komende jaren sterk zal toenemen. Gelukkig maar, dat werd tijd.
Wat is het laatste nieuws?
We hebben twee nieuwe medewerkers die zich volledig richten op AI-toepassingen. Daarmee versterken we onze impact én die van onze klanten. Innovaties worden geïntegreerd in ons werk, in plaats van dat ze als een losse silo naast het bureau bestaan. Dat maakt ons efficiënter én brengt frisse energie in het team. Hartstikke leuk!
---
De Influencer & Content Marketing Awards 2025 worden mede mogelijk gemaakt door Influentials
Influentials is hét techplatform dat merken en creators samenbrengt om authentieke content op schaal te realiseren. Met een internationaal netwerk van ruim 11.000 creators helpen we merken als Zwitsal, Samsung en McDonald’s om de kracht van de creator economy te benutten. Steeds meer consumenten vertrouwen niet langer op klassieke reclame, maar op content van mensen die ze écht volgen en waarderen.
Via het Influentials platform kunnen merken en agencies samenwerken met creators die zowel User Generated Content (UGC) maken als micro-influencers die impact maken binnen hun community. | www.influentials.com
Lees hier alles over de Influencer & Content Marketing Awards en hoe in te zenden.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Glenn da Silva: Budgetten mogen best bij social beginnen, niet eindigen
ICMA 2025 - HEMA x Bela Becht
Noah Zeeuw: Merken moeten écht meedoen in cultuur
ICMA 2025 - Trekpleister transformeert
Dennis Mensink: AI helpt, maar creativiteit blijft leidend
Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen