Samenwerkende brancheorganisaties lanceren The Summer School of Advertising

IAB Nederland, VEA, MWG en PMA hebben in samenwerking met Upgrade een digitaal opleidingsprogramma voor de marketing- en media-industrie ontwikkeld. Met The Summer School of Advertising willen de initiatiefnemers op een laagdrempelige manier het kennisniveau in de markt verhogen en het onderlinge begrip van elkaars expertisegebieden vergroten. Het eerste webinar zal woensdag 24 juni 2020 worden gehouden.

Het opleidingsprogramma bestaat in totaal uit acht verschillende webinars waarin iedere week een andere specialist een bepaald thema behandelt. Zo zal Arwind Gajadien, eigenaar van digitaal bureau Crafture en founder van Livecrowd in het eerste webinar de ultieme driehoek creatie-media-techniek bespreken. In de daaropvolgende webinars deelt onder anderen Johan Smit, directeur PMA wat je als online marketeer over offline media moet weten om je online media te optimaliseren, vertelt Marc Oosterhout, voorzitter SIRE hoe je tot een goede positionering komt en deelt Tim van der Wiel, founder GoSpooky zijn toekomstvisie op voice. Moderators van het opleidingsprogramma zijn Dick van der Lecq en Nathalie Peters.

Zowel het programma als de deelname aan The Summer School of Advertising is door IAB Nederland, VEA, MWG, PMA en Upgrade bewust laagdrempelig gehouden. Zo is het niet nodig om de gehele serie webinars te volgen en is deelname aan het opleidingsprogramma voor leden gratis.

Cees Polman, directeur MWG: “Er is vanuit de markt veel vraag naar kennis en educatie. Omdat de zomerperiode door het coronavirus er voor veel mensen anders zal uitzien, was het idee voor The Summer School of Advertising al snel geboren. Dat we vervolgens in zo’n korte tijd gezamenlijk dit fantastische programma hebben weten samen te stellen is iets om trots op te zijn.”

Wendy Pouw
, directeur IAB Nederland: “Educatie is voor alle initiatiefnemers een belangrijke pijler. Door dit opleidingsprogramma samen op te pakken willen we het vakgebied en het ecosysteem naar een volgend level brengen. Om dat te bereiken moet je geen ingewikkeld, duur en verplicht programma samenstellen waarin één thema centraal staat. Dat doe je door op een interactieve manier kennis te delen en door te laten zien waarom dingen gaan zoals ze gaan. Op deze manier hopen we dat de markt meer begrip krijgt voor aanverwante expertisegebieden. Dit is gunstig voor de gehele keten: meer begrip, betere aansluiting en samenwerking zorgen voor beter resultaat!”

www.iab.nl
www.mwg.nl
www.vea.nl
www.pma-bureaus.nl
www.upgrade.career

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bata Industrials presenteert internationale merkstrategie

26-09-2025 | 10:03:44
Bata Industrials heeft een wereldwijde merkpositionering gelanceerd onder de slogan Work safe. Live great.

ING start campagne rond verduurzamen woning

26-09-2025 | 09:21:36
De bank wil hiermee laten zien dat energiebesparende maatregelen niet alleen goed zijn voor het milieu, maar ook financieel voordeel kunnen opleveren.

Heinz introduceert Mr. Ridiculously Good in pastasauzecampagne

26-09-2025 | 09:07:00
Samen met VML The Cocktail en het merk Mr. Men Little Miss werd personage Mr. Ridiculously Good bedacht

[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager Digital Marketing

26-09-2025 | 08:53:00
Springbok is per direct op zoek naar een Projectmanager Digital Marketing - Den Bosch

Bob Koigi: Techreuzen versterken greep op advertentiemarkt

26-09-2025 | 08:51:00
Nieuwe data tonen een industrie die zich concentreert rond drie techgiganten
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.