Samenwerkende brancheorganisaties lanceren The Summer School of Advertising

IAB Nederland, VEA, MWG en PMA hebben in samenwerking met Upgrade een digitaal opleidingsprogramma voor de marketing- en media-industrie ontwikkeld. Met The Summer School of Advertising willen de initiatiefnemers op een laagdrempelige manier het kennisniveau in de markt verhogen en het onderlinge begrip van elkaars expertisegebieden vergroten. Het eerste webinar zal woensdag 24 juni 2020 worden gehouden.

Het opleidingsprogramma bestaat in totaal uit acht verschillende webinars waarin iedere week een andere specialist een bepaald thema behandelt. Zo zal Arwind Gajadien, eigenaar van digitaal bureau Crafture en founder van Livecrowd in het eerste webinar de ultieme driehoek creatie-media-techniek bespreken. In de daaropvolgende webinars deelt onder anderen Johan Smit, directeur PMA wat je als online marketeer over offline media moet weten om je online media te optimaliseren, vertelt Marc Oosterhout, voorzitter SIRE hoe je tot een goede positionering komt en deelt Tim van der Wiel, founder GoSpooky zijn toekomstvisie op voice. Moderators van het opleidingsprogramma zijn Dick van der Lecq en Nathalie Peters.

Zowel het programma als de deelname aan The Summer School of Advertising is door IAB Nederland, VEA, MWG, PMA en Upgrade bewust laagdrempelig gehouden. Zo is het niet nodig om de gehele serie webinars te volgen en is deelname aan het opleidingsprogramma voor leden gratis.

Cees Polman, directeur MWG: “Er is vanuit de markt veel vraag naar kennis en educatie. Omdat de zomerperiode door het coronavirus er voor veel mensen anders zal uitzien, was het idee voor The Summer School of Advertising al snel geboren. Dat we vervolgens in zo’n korte tijd gezamenlijk dit fantastische programma hebben weten samen te stellen is iets om trots op te zijn.”

Wendy Pouw
, directeur IAB Nederland: “Educatie is voor alle initiatiefnemers een belangrijke pijler. Door dit opleidingsprogramma samen op te pakken willen we het vakgebied en het ecosysteem naar een volgend level brengen. Om dat te bereiken moet je geen ingewikkeld, duur en verplicht programma samenstellen waarin één thema centraal staat. Dat doe je door op een interactieve manier kennis te delen en door te laten zien waarom dingen gaan zoals ze gaan. Op deze manier hopen we dat de markt meer begrip krijgt voor aanverwante expertisegebieden. Dit is gunstig voor de gehele keten: meer begrip, betere aansluiting en samenwerking zorgen voor beter resultaat!”

www.iab.nl
www.mwg.nl
www.vea.nl
www.pma-bureaus.nl
www.upgrade.career

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Social Advertising Consultant

20-10-2025 | 09:12:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar Social Advertising Consultant - Hoorn

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.