Qmusic en NOC*NSF gaan een meerjarige intensieve samenwerking aan

Qmusic is voortaan de officiële radiopartner van NOC*NSF rondom de Olympische Spelen en sport in algemeen. Daarmee neemt Qmusic de rol over die Radio 538 (Talpa Network) sinds 2000 heeft gespeeld. Qmusic zal tijdens de Olympische Spelen verslag zal doen van de sportprestaties van TeamNL. Ook omarmt de radiozender de sport in de brede zin.

DPG Media en NOC*NCF

Moederbedrijf DPG Media is sinds 2018 partner van NOC*NSF met het AD als belangrijkste partner van de sport en TeamNL. Met het toevoegen van Qmusic als exclusief radiopartner intensiveert DPG Media deze samenwerking. Bij de verschillende titels verschijnen er videoreeksen, acties, interviews en podcasts.

Marc van den Tweel, algemeen directeur NOC*NSF: "Qmusic is een prachtig, vernieuwend radiostation dat al geruime tijd een grote vaste, maar nog steeds groeiende, groep luisteraars aan zich weet te binden. Voor ons een belangrijk platform om TeamNL onder de aandacht te brengen bij de fans. Zeker nu er geen Nederlandse fans bij de Winterspelen in Peking aanwezig mogen zijn. Dat de Qmusic dj’s tijdens de verschillende shows aandacht besteden aan de sportprestaties van onze TeamNL sporters, is een enorme meerwaarde.”

Robert Bernink, algemeen directeur Qmusic & directeur entertainment DPG Media: "We kijken ernaar uit om de Olympische fakkel over te nemen als dé radiopartner van NOC*NSF. Het DNA van Qmusic en NOC*NSF sluit naadloos op elkaar aan. We hebben als  gezamenlijk uitgangspunt om mensen te verbinden en te inspireren en dat gaan we de komende jaren doen, zowel bij de Olympische Spelen, als met sport in het algemeen."

Mattie Valk, dj bij Qmusic: "Bij de Olympische Spelen in Zuid-Korea heb ik zelf kunnen ervaren hoe sport mensen verbindt. En na het volgen van trainingen van TeamNL, met onder anderen Ireen Wüst, kan ik niets anders dan ontzettend veel respect hebben voor het harde werk dat de sporters leveren om te excelleren. Ik vind het dan ook fantastisch dat Qmusic en NOC*NSF de komende jaren intensief gaan samenwerken."

Vanaf 4 februari 2022: Winterspelen

Over een aantal weken zal Qmusic - als exclusief mediapartner- in verschillende shows uitgebreid verslag doen van de Olympische Spelen in Peking,. Daarnaast gaat de radiozender  door het jaar heen content maken met de sporters van TeamNL. Exacte plannen worden in een later stadium bekendgemaakt.  De Olympische Winterspelen 2022 worden van 4 tot en met 20 februari 2022 gehouden.

www.qmusic.nl
www.dpgmedia.nl
www.nocnsf.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Peter Jan de Werk en Matthijs Haagsman over campagnes Maritiem Museum

08-09-2025 | 12:23:00
XYZ Creative Agency ontwikkelde een aantal campagnes voor het Maritiem Museum in Rotterdam. We spreken hierover met Peter Jan de Werk, medewerker Marketing & Communicatie bij het Maritiem Museum en Matthijs Haagsman, Creative bij XYZ Creative Agency

DOOH x Social - succesvolle crossmedia-campagnes

08-09-2025 | 12:09:00
Ola wist wel raad met de hitte, tijdens de heetste weken hingen de posters in bushokjes

Nike herinterpreteert Just Do It met Why Do It?

08-09-2025 | 10:13:19
De campagne richt zich op jonge atleten die hun weg zoeken in een tijd vol kansen en uitdagingen.

NEEW ontwikkelt eerste merkcampagne voor Norah

08-09-2025 | 10:04:02
Norah richt zich sinds de oprichting in 2014 op vrouwen van 35 jaar en ouder, een doelgroep die in de Nederlandse modebranche vaak onderbelicht blijft.

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Junior Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-09-2025 | 08:11:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Junior Display, Video & Audio (DVA) Consultant  • Hoorn
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.