Plant FWD: internationaal event rondom eiwittransitie

Samenwerken aan het versnellen van de eiwittransitie. Dat is de missie van Plant FWD: een internationaal event voor start-ups, producenten, retailers, investeerders en change-makers in de voedingssector.

Met een Supermarkt van Verlangen, verschillende sprekers en ruimte om mee te denken aan oplossingen biedt Plant FWD alle ingrediënten om zelf mee te bouwen aan oplossingen om de balans in onze voedselconsumptie terug te brengen. De eerste editie van Plant FWD vindt plaats op 18 april 2023 in Theater Amsterdam.

De afgelopen decennia zijn we aanzienlijk meer dierlijke producten gaan eten. Op dit moment wordt 60 procent van onze eiwitbehoefte uit dierlijke producten gehaald, een verhouding die niet duurzaam en niet meer houdbaar is. Plant FWD streeft ernaar de transitie te versnellen van de huidige 40 procent naar de doelstelling van 50 procent plantaardige eiwitten in 2030.

Innovatiekracht

Initiatiefnemers Maartje Nelissen, Marcel van der Heijden en Tom van Duijn: “We hebben Plant FWD opgezet om grote impact te maken. In Nederland hebben we de agrarische kennis om op grote schaal gewassen te kweken, we hebben de innovatiekracht en de technologie om deze te verwerken en we hebben fantastische talenten, ondernemers en start-ups die de consument verleiden om meer plantaardig te gaan eten. Nu is het tijd om dit ecosysteem nog meer met elkaar te laten samenwerken en ervoor te zorgen dat Nederland ook daadwerkelijk de voortrekkersrol in de eiwittransitie pakt.”

Het Plant FWD 2023-congres wordt mede mogelijk gemaakt door o.a. Amsterdam Trade & Innovate, Provincie Noord-Holland, The Protein Community, Oatly, Food Inspiration Magazine, Theater Amsterdam, The Farm Kitchen, Impact Hub en Young Perfect.

Foto: V.l.n.r.: Marcel van der Heijden, Tom van Duijn en Maartje Nelissen

www.plantfwd.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.