Picnic gaat pakketjes van DHL ophalen 

De elektrische wagentjes van online supermarkt Picnic halen vanaf 2 april 2020 pakketjes van DHL op bij klanten thuis. Door die samenwerking kunnen ze bijvoorbeeld retourzendingen van webwinkels meegeven als de boodschappen worden bezorgd. De ophaalservice start in Gouda en Zoetermeer en wordt daarna uitgerold naar de ruim honderd plaatsen in Nederland waar Picnic actief is.

Eerder experimenteerde de websuper al met het ophalen van pakketjes voor Wehkamp en bezorgbedrijf Sandd (inmiddels PostNL). Daarnaast neemt Picnic in Houten de geleende bibliotheekboeken van inwoners mee terug, neemt het sinds enige tijd in heel Nederland de lege batterijen van klanten mee en brengt het Nespresso-capsules aan huis.

Michiel Muller, medeoprichter van Picnic: “Onze klanten hebben het al druk genoeg. Ze willen al niet naar die drukke supermarkt, maar het liefst ook niet naar een servicepunt om hun pakketjes weg te brengen. We zijn toch al in de straat om boodschappen te leveren, dus dan is het een kleine moeite om die pakketjes mee terug te nemen in onze elektrische bezorgwagentjes. “Zowel Picnic als DHL richten hun bezorgroutes hiermee nog slimmer in, met minder CO2-uitstoot tot gevolg. Zo verduurzamen we samen de stadsdistributie.”

Martijn Kleij, vice-president marketing & retail bij DHL Parcel: “Wij zijn voortdurend op zoek naar oplossingen om het onze klanten makkelijker te maken om pakketjes te ontvangen, retour te sturen of zelf te versturen. Dit partnership met Picnic is daarin weer een mooie stap.”

www.picnic.nl

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-10-2025 | 09:03:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Display, Video & Audio (DVA) Consultant

[Vacatures] Abovo Maxlead zoekt een Senior Display, Video & Audio (DVA) Consultant

08-10-2025 | 08:49:00
Abovo Maxlead is per direct op zoek naar een Senior Display, Video & Audio (DVA) Consultant 

Herkenbaarheid, humor en oplossingen staan centraal in automotive-campagne Marktplaats

07-10-2025 | 20:47:00
Happiness Amsterdam ontwikkelde voor Marktplaats een tweede campagne voor automotive. We spreken Nancy van Hees, Senior Communications Manager Mobility bij Marktplaats en Joey Boeters, Creative Partner en mede-oprichter van Happiness Amsterdam

Europese steden decor voor OOH-campagne Lynk & Co 08

07-10-2025 | 16:39:48
Met de 08 wil Lynk & Co het segment van plug-in hybrides verder ontwikkelen

Alfred lanceert campagne met dames van Van Dobben

07-10-2025 | 11:28:00
Alfred en OnSocial hebben een merkcampagne ontwikkeld voor croquetmerk Van Dobben, waarin de dames uit de iconische Amsterdamse Eetsalon centraal staan
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.