Persil maakt met Wavemaker miniserie over wassen

Persil heeft met een miniserie waarin bekende Nederlanders en hun wasgewoontes worden gefilmd, een vervolg gemaakt op de campagne Persil’s Picture Perfect.

De miniserie is ontwikkeld door Wavemaker Amsterdam, in samenwerking met Motion Content. Edsilia Rombley, Bettina Holwerda, Bibi Breijman en Patrick Martens worden bevraagd over hun gezinslevens waaronder vragen over  hun wasgewoontes.

Naast de online serie wordt er ook een doorvertaling gedaan in de komende printeditie van &C.

Lisa Brouwer, Brand Manager Persil & Fleuril bij Henkel: “Op social media zie je vaak alleen maar de perfecte plaatjes waardoor je af en toe het idee hebt dat je de enige bent die thuis worstelt met de was en/of vlekken en dat terwijl dit onderwerp natuurlijk bij iedereen speelt. ‘Herkenbaarheid’ is dan ook een veel terugkerend thema in onze verschillende onlinecampagnes. Met deze serie willen we niet alleen op een engaging manier de dagelijkse (was) strubbelingen laten zien, maar positioneren we Persil door de insteek ook als de oplossing voor een perfect schone (vlekvrije) was. Wij kunnen je namelijk weer helpen aan dat stralende schoongewassen plaatje.”

Bram de Leeuw, Creavite Strategy Director &C BrandStudio bij &C Media: “Met deze 4-delige videoserie “De vuile was van…” kruipen we dicht aan tegen de Vogue-serie ‘73 Questions’, maar ingestoken met die vette &C-knipoog. We volgen de BN’er op intieme wijze door hun huis; maar nu eens is niet alles ‘picture perfect’: een niet-opgeruimde tafel, rondslingerend speelgoed, bergen wasgoed, vlekken… En over de camera heen stellen we schurende en eerlijke vlekken-vragen (voice: Danny Rook). Zo komen we er dus achter waar Edsilia vlekken van krijgt in haar nek, wat voor Bettina de meest gênante vlek ever is, of Bibi wel eens iemand bont en blauw heeft geslagen en waar Patrick zich groen een geel aan ergert…

Roy Boere, Influencer & Content Director bij Wavemaker: “Op het gebied van content proberen wij mensen niet alleen de kernwaarde van Persil bij te brengen, de oplossing voor een perfect schone was, maar tegelijkertijd de consument ook van een flinke dosis relevante en engaging entertainment te voorzien. Het allermooiste is natuurlijk als deze twee naadloos in elkaar opgaan en dat is in onze optiek met deze serie mooi gelukt.”

De vier afleveringen van de miniserie van Persil zijn hier te vinden

Credits:  Opdrachtgever: Henkel | Head of Marketing Henkel Nederland, Laundry & Homecare: Kim Severijn – Van der Aar | Brand Manager Persil & Fleuril: Lisa Brouwer | Bureau: Wavemaker | Influencer & Content Director: Roy Boere | Creative Director: Richard Hol | Partner: Motion Content Group | Branded Content Director: Charlotte Grotenhuis | Project manager: Celine de Vries | Partner: &C Media | Productie: &C BrandStudio | Creative Director: Bram de Leeuw | Projectmanagers: Dionne van Haaren, June Peeters | DOP: Jeroen Niessink | Edit: Daphne Ooms | Voice-over: Danny Rook 

www.andc.tv
www.persil.nl
www.wavemaker.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Happiness Amsterdam en Kennemerhart lanceren employer branding-campagne

21-10-2025 | 15:37:43
De campagne benadrukt de unieke waarde van werken met ouderen en speelt in op de groeiende vraag naar medewerkers in de ouderenzorg.

DEPT en Histor lanceren creatorgedreven campagne

21-10-2025 | 15:04:00
Het Nederlandse verfmerk Histor is gestart met Geef kleur aan jouw verhaal, een social-first campagne waarin persoonlijkheid en verhalen worden vertaald naar een eigen verfkleur.

Heineken en LePub spelen met AI-vriendschap

21-10-2025 | 11:46:00
De bierbrouwer zet het contrast neer tussen kunstmatige verbondenheid en het merkstandpunt dat échte vrienden ontstaan aan een échte bar met een echt bier.

[Vacatures] iO zoekt een Senior Contentmanager

21-10-2025 | 10:29:00
iO is per direct op zoek naar Senior Contentmanager - Campus Amsterdam

Twaalf awards voor Happy Horizon bij Digital Impact Awards

20-10-2025 | 15:50:11
De Nederlandse bureaugroep, met in totaal twaalf nominaties, wist ze allemaal te verzilveren.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.