Online leerplatform Kahoot! met Nederlandse taalondersteuning

Kahoot! voegt Nederlandse taalondersteuning toe aan zijn mobiele app, waardoor Nederlandstalige scholieren, leraren en docenten gebruik kunnen maken van het Kahoot!-leerplatform in hun eigen taal.

Kahoot! is al een sterke speler met het Nederlands als vijfde meest gebruikte taal op Kahoot!. In de afgelopen twaalf maanden waren er in Nederland meer dan 34,5 miljoen deelnames van spelers, meer dan 200.000 deelnames van leerkrachten en bijna 7 miljoen deelnames van leerlingen. Met meer dan 5 miljard cumulatieve spelers in meer dan 200 landen sinds de lancering wil Kahoot! effectieve leerervaringen bieden voor alle leerlingen, studenten en andere gebruikers wereldwijd, zowel in het klaslokaal, op het werk als thuis.

Eilert Hanoa, CEO van Kahoot: “Bij Kahoot! zetten we ons in om leren geweldig te maken voor leerlingen van alle leeftijden en uit alle landen. Aangezien we steeds meer Nederlandse gebruikers op ons platform zien, zijn we erg blij dat onze gebruikers in Nederland en daarbuiten Kahoot! kunnen gebruiken in hun moedertaal. We denken dat dit een belangrijke stap is in ons doel om Kahoot! toegankelijker en relevanter te maken voor leerlingen over de hele wereld.”
 
Sinds de start in 2013 is Kahoot! uitgegroeid van een quizhulpmiddel voor in het klaslokaal tot een globaal leerplatform dat spelers verbindt en leerlingen van alle leeftijden en in alle omstandigheden motiveert. Nu kunnen gebruikers in het Nederlands en in tien andere talen door de Kahoot!-app navigeren, zelfgestuurde uitdagingen toewijzen, Kahoot!-spelletjes delen en spelen, maar ook live Kahoot!-spelletjes op het web presenteren en spelen.
 
Kahoot! maakt het leerkrachten en docenten makkelijker aan elke les, beoordeling of toets betrokkenheid en plezier toe te voegen, zowel in het klaslokaal als virtueel. Leerlingen en studenten van alle leeftijden kunnen ook met Kahoot!-uitdagingen in hun eigen tempo spelletjes doen, strijden in study leagues tegen hun klasgenoten en flashcards en study modes gebruiken om het leren thuis te stimuleren.

Vrienden en familie kunnen overal contact maken door Kahoot!-spelletjes over elk onderwerp en voor elke leeftijd te ontdekken, maken en spelen. Binnen organisaties kunnen werkteams Kahoot! gebruiken om werknemers bij het leren, het maken van interactieve presentaties, het stimuleren van samenwerking met de brainstorm-functie en nog veel meer te betrekken.
 
Volgens een OESO-rapport is het vertrouwen van leerkrachten in het gebruik van digitale leermiddelen hoog: 73 procent van de Nederlandse leerkrachten zegt dat ze een goede ondersteuning kunnen bieden voor leerlingen die leren met behulp van digitale technologie.

Onderzoek toont aan dat dit een belangrijke trend is op Nederlandse scholen. Zoals Google for Education aangaf in hun rapport Future of the Classroom stimuleren scholen in Nederland betrokkenheid en innovaties op het gebied van leren door gebruik te maken van opkomende technologieën met digitale connectiviteit en - capaciteit boven het EU-gemiddelde.
 
De Kahoot!-app is beschcikbaar via de App Store van Apple en via Google Play voor Android.

www.kahoot.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.