
[Onderzoek] DPG Grow: Nederlanders en hun kijk op mobiliteit
DPG Media heeft onderzoek gedaan naar de mobiliteit van de Nederlandse consument. Het onderzoek is uitgevoerd door Panel Inzicht in april 2021.
Mobiliteit houdt ons bezig: Twee derde van de Nederlanders geeft aan interesse te hebben in mobiliteit. Daarbij heeft meer de helft interesse in informatie over auto’s (58 procent) en in informatie over elektrische fietsen (55 procent).
Een andere auto koopt men niet jaarlijks toch is de behoefte aan een andere auto bij veel mensen aanwezig: maar liefst 41 procent geeft aan misschien een andere auto te willen kopen of leasen in 2021. Een benzineauto is nog steeds het meest populair. Een auto is emotie wordt gezegd, toch wordt de keuze voor een auto met name gebaseerd op de kosten, kwaliteit en de zuinigheid van de auto, zo koppelen respondenten terug.
Verder is te zien dat bijna de helft aangeeft dat hun rijgedrag onder invloed van de coronacrisis is veranderd, hiervan is driekwart logischerwijs minder gaan autorijden. Voor ruim een derde van de Nederlanders (18-65 jaar) is het fietsgedrag tijdens de coronacrisis veranderd, twee derde van deze mensen geeft aan meer te zijn gaan fietsen. Klik hier voor een infographic met meer resultaten. Meer informatie is ook hier te vinden.
www.dpggrow.nl
www .dpgmedia.nl
www.dpgmediagroup.com
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Multi-Gyn kiest voor AndAgencyAmsterdam
Bob Koigi: Bureaus kiezen planeet boven fossiele winst
KPN start campagne tegen online buitensluiten jongeren
[Vacatures] ACT.agency zoekt een Creative Copywriter
Dit artikel is gepubliceerd door: Pie Kamau