[Onderzoek] DPG Grow: Duurzaamheid in Nederland

In welke mate leeft het thema duurzaamheid onder de Nederlandse bevolking? In samenwerking met onderzoeksbureau Panel Inzicht heeft DPG Media hier in mei 2021 onderzoek naar gedaan. Een deel van het onderzoek is ook in 2019 uitgevoerd waardoor het mogelijk is om een vergelijking te maken en trends in kaart te brengen.  

Twee derde van de Nederlanders heeft interesse in duurzaamheid en vindt dit ook belangrijk. De interesse en het belang zijn iets afgenomen ten opzichte van 2019. Een groot deel van de Nederlanders is bereid om hun levensstijl aan te passen voor een duurzamer bestaan, maar liefst 87 procent geeft aan dit al gedaan te hebben of dit te gaan doen.

Men is ook meer duurzame producten gaan gebruiken tov 2019. Opvallend is dat vrouwen op alle vlakken hoger scoren bij het nastreven van een duurzame levensstijl dan mannen, behalve bij het nemen van energie besparende maatregelen. Duurzaamheid blijft een belangrijk thema: met het oog op de toekomst zegt 80 procent dat duurzaamheid de komende jaren nog belangrijker zal worden. Klik hier voor een infographic met meer resultaten. Meer informatie is ook hier te vinden.

www.dpggrow.nl
www .dpgmedia.nl
www.dpgmediagroup.com

 

 

 

 

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Innocent en DCVF zetten superscanner opnieuw in

18-09-2025 | 15:46:00
Innocent en bureau DCVF hebben de superscanner ontwikkeld: een activatie die voorbijgangers koppelt aan een passende super smoothie

Ministerie en Monks starten campagne Blijf in beeld

18-09-2025 | 13:11:02
Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) start samen met bureau Monks de campagne Blijf in beeld

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Pie Kamau

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.