ODB en het WWF lanceren Rangers merkcampagne: Ga Mee Op Avontuur

New generation agency ON A DAILY BASIS (ODB) en Wereld Natuur Fonds (WWF) lanceren de merkcampagne Ga Mee Op Avontuur voor jeugdlabel Rangers om zoveel mogelijk kinderen in Nederland enthousiast te maken voor wereldwijde natuurbescherming. In de campagne wordt het nieuwe merkpersonage Chi geïntroduceerd.

Ga Mee Op Avontuur

Chi is niet zomaar een Panda. Chi is een echte Ranger! En een Ranger word je niet zomaar. Een Ranger heeft een missie. Een Ranger wil op pad, ontdekken en opkomen voor wilde dieren. Een Ranger wil op avontuur om samen de natuur over de hele wereld te beschermen. Iedereen heeft het in zich om een Ranger te zijn en Chi neemt je hierin mee.

De campagne is vormgegeven op basis van een opgefriste merkidentiteit, die het energieke, kleurrijke en stoere karakter van het Rangers-merk benadrukt. De kernwaarde samen is sterker teruggebracht in de merkcommunicatie.

Met de lancering van de hernieuwde positionering Ga Mee Op Avontuur, de frisse creatieve stijl en de introductie van Chi als merkpersonage zorgen ODB en WWF dat Rangers optimale aansluiting blijft houden bij zowel kinderen als hun ouders. 

Natuurbescherming relevanter dan ooit

Yonah van Andel, mede-eigenaar bij ON A DAILY BASIS: "We zijn erg enthousiast over de vernieuwde positionering en visuele stijl van het WWF Rangers merk. Samen met creatief directeur Maikel Botterman en het creatieve team geloven we stoere kinderen te kunnen inspireren om de natuur te beschermen voor vandaag en morgen.

Wendy Wingelaar, CMO bij WWF: "Klimaatverandering en verlies van natuur raken ons allemaal, daarom is natuurbescherming relevanter dan ooit. Veel kinderen komen dan ook graag in actie en samen met Chi wordt dat leuker en impactvoller dan ooit!"

De campagne zal te zien zijn op diverse kanalen, waaronder TV, sociale media en OOH en onlinemedia. Deze media-ruimte wordt mede mogelijk gemaakt door speciale NGO-aanbiedingen. 

www.odb.nl

www.wwf.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.