Nostalgie lanceert programmering met gepresenteerd programma

De Nederlandse versie van Nostalgie heeft een programmering gelanceerd. De radiozender, die het in Frankrijk en België bekende merk van de NRJ Group gebruikt, is in Nederland sinds 1 augustus 2022 alleen via internet en DAB+ te ontvangen. De zender zendt muziek uit de 80's, 90's en zero's uit.

Het eerste gepresenteerde programma Let's Work wordt dagelijks uitgezonden van 09:00 tot 12:00 uur en door Jan-Paul Grootentraast gepresenteerd. Daarbij wordt de muziekagenda besproken, alsmede muzieknieuws en actutaliteiten. Jan-Paul Grootentraast presenteerde eerder voor Sublime en daarvoor bij Talpa Network (Radio Veronica) en de NPO (NPO Radio 2 en NPO 3FM). Verder bestaat de programmering uit non-stop muziek onderbroken door reclame en elk uur nieuws. De zender concurreeert vooral met Radio 10 alsmede in bepaalde mate met Radio Veronica, beiden  van Talpa Network. Het eveneens vanuit België afkomstige merk Joe (van DPG Media) richt zich in Nederland vooral op 70's en 80's muziek (via internet en DAB+). 

Nostalgie is in Nederland samen met radiozender Sublime en podcastactiviteiten via Audiohuis onderdeel van Mediahuis. Mediahuis bezit in België 75 procent van de Vlaamse versie van Nostalgie die in 2008 van start ging. Mediahuis bezit ook 50 procent van de Franstalig Belgische versie die sinds 1988 bestaat. Of Nostalgie in Nederland met de aankomende veiling van radiofrequenties door Mediahuis zal worden ingezet ten behoeve van een landelijk FM-pakket, is (nog) niet bekend. 

www.nostalgie.nl
www.audiohuis.nl
www.mediahuis.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.

Coca-Cola en FIFA starten FIFA World Cup Trophy Tour

18-12-2025 | 10:14:10
De wereldwijde tour biedt fans de kans om de originele WK-trofee te zien in aanloop naar het WK voetbal van 2026

LINDA. breidt portfolio uit met LINDA.mini

18-12-2025 | 09:40:00
Met deze uitbreiding richt het mediabedrijf zich op aanstaande moeders en ouders van kinderen van 0 tot en met 4 jaar.

Draft Digital en FarmCamps lanceren Geen stress, wel kippen

18-12-2025 | 09:28:00
De campagne speelt in op het gevoel dat gezinsvakanties vaak minder ontspannen zijn dan vooraf gehoopt.

Primeur: Video Ads op basis van Cost per Sale bij TradeTracker

18-12-2025 | 00:00:00
Hiermee biedt het bedrijf adverteerders en publishers de mogelijkheid om videocontent in te zetten met de zekerheid dat er alleen wordt betaald bij daadwerkelijke conversie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.