Netflix begint met toeslag voor delen account; einde kosteloos delen

Netflix is begonnen met het aanschrijven van abonnees van klanten in bijna heel  Europa waaronder Nederland en België dat ze voortaan extra kunnen betalen voor het gebruik van het account buiten het eigen huishouden.

Het toevoegen van de mogelijkheid om bij één extra huishouden gebruik te maken van Netflix kost in Nederland en België 3,99 euro per maand extra. Dit is alleen mogelijk voor abonnees die een standaard (11,99 euro per maand) of premium abonnement (15,99 euro per maand) hebben. Voor abonnees op de basic-variant (die kost 7,99 euro per maand) is dat niet mogelijk.  

Overigens blijft het wel mogelijk op vakantie of onderweg Netflix te gebruiken.

De maatregel om het delen van abonnementen te beperken is inmiddels in 100 landen doorgevoerd. Eerder was dit in Portugal, Spanje, Canada en Nieuw Zeeland doorgevoerd. Netflix hoopt met de maatregel uiteindelijk meer abonnees binnen te halen, al kan het wel het aantal gebruikers beduidend omlaag brengen, zo bleek uit de  pilot in Spanje.

Tariefsverschillen

De tarieven kunnen per land verschillen; in de Verenigde Staten is het gebruik in een extra huishoudens beduidend duurder: daaar kost dat 7,99 dollar per maand extra boven de kosten van 15,49 dollar per maand voor het standaardabonnement. De reclameversie kost in de Verenigde staten 6,99 dollar per maand, waarbij het niet mogelijk is een extra member toe te voegen.

Reclameversie

De reclameversie van Netflix is inmiddels in 12 landen beschikbaar waaronder de grote Europese landen Frankrijk, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Italië en Spanje. In Europa kost de reclameversie 4,99 (Duitsland), 5,49 euro (Italië en Spanje) en 5,99 (Frankrijk) euro per maand (Italie),

Voor zover bekend zijn er nog geen concrete plannen om in Nederland met een reclameversie te starten.

www.netflix.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.