Netflix begint met toeslag voor delen account; einde kosteloos delen

Netflix is begonnen met het aanschrijven van abonnees van klanten in bijna heel  Europa waaronder Nederland en België dat ze voortaan extra kunnen betalen voor het gebruik van het account buiten het eigen huishouden.

Het toevoegen van de mogelijkheid om bij één extra huishouden gebruik te maken van Netflix kost in Nederland en België 3,99 euro per maand extra. Dit is alleen mogelijk voor abonnees die een standaard (11,99 euro per maand) of premium abonnement (15,99 euro per maand) hebben. Voor abonnees op de basic-variant (die kost 7,99 euro per maand) is dat niet mogelijk.  

Overigens blijft het wel mogelijk op vakantie of onderweg Netflix te gebruiken.

De maatregel om het delen van abonnementen te beperken is inmiddels in 100 landen doorgevoerd. Eerder was dit in Portugal, Spanje, Canada en Nieuw Zeeland doorgevoerd. Netflix hoopt met de maatregel uiteindelijk meer abonnees binnen te halen, al kan het wel het aantal gebruikers beduidend omlaag brengen, zo bleek uit de  pilot in Spanje.

Tariefsverschillen

De tarieven kunnen per land verschillen; in de Verenigde Staten is het gebruik in een extra huishoudens beduidend duurder: daaar kost dat 7,99 dollar per maand extra boven de kosten van 15,49 dollar per maand voor het standaardabonnement. De reclameversie kost in de Verenigde staten 6,99 dollar per maand, waarbij het niet mogelijk is een extra member toe te voegen.

Reclameversie

De reclameversie van Netflix is inmiddels in 12 landen beschikbaar waaronder de grote Europese landen Frankrijk, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Italië en Spanje. In Europa kost de reclameversie 4,99 (Duitsland), 5,49 euro (Italië en Spanje) en 5,99 (Frankrijk) euro per maand (Italie),

Voor zover bekend zijn er nog geen concrete plannen om in Nederland met een reclameversie te starten.

www.netflix.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ARA Creative Agency ontwikkelt campagne Sok je mee

22-09-2025 | 15:54:22
Op Wereld Alzheimer Dag presenteert Team Alzheimer de campagne Sok je mee. Doel is zoveel mogelijk Alzheimer Socks te verkopen

Hart voor de Zaak ontwikkelt actie Week van de Stamceldonor

22-09-2025 | 13:49:52
De Week van de Stamceldonor is gestart met een koffiebekeractie op vijf treinstations en de Universiteit van Amsterdam.

Roorda ontwikkelt campagne rond intellectueel eigendom

22-09-2025 | 12:08:23
Vijf publieke organisaties uit België en Nederland zijn gestart met een campagne die ondernemers bewust maakt van de waarde van intellectueel eigendom.

The Family en Chiesi lanceren campagne Het geluid van COPD

22-09-2025 | 09:40:00
Met een publiekscampagne willen The Family en Chiesi duidelijk maken wat de impact is van de longziekte COPD.

Ster bundelt eerste kerstcommercials in speciale première

22-09-2025 | 09:03:00
Met de Kerstreclame Première wil Ster een feestelijk startpunt creëren voor de kerstcampagneperiode.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.