N=Content ontwikkelt korte dramafilm voor ABN Amro

N=Content, dat onderdeel is van N=5, heeft een korte dramafilm geproduceerd voor ABN Amro om ondernemers bewust te maken van het belang van een duideljike toekomstvisie.

Anne Stokvis
, creative director bij N=content: “Als het over toekomstscenario’s gaat, voelt dit voor mensen vaak ver weg. Het blijft abstract. Daarom hebben we voor drama gekozen. Daarmee maak je het onderwerp direct invoelbaar en emotioneel. Dat is de kracht van content, omdat je de tijd (en gelaagdheid) hebt om iemand echt iets te laten voelen.”



In de film staan drie thema’s centraal. Innoveren, verduurzamen en bedrijfsovername. Deze thema’s  worden in de verdere campagne uitgediept. Via interactieve banners en social posts vragen de hoofdrolspelers aan ondernemers hoe zij denken over deze thema’s. En in een branded content artikelenreeks samen met NRC gaat ABN Amro met verschillende experts van binnen en buiten de bank dieper in op de drie thema’s. De artikelen verschijnen de komende maanden in het NRC.

Eva ten Doeschate, marketeer bij ABN AMRO: “Met deze gelaagde campagne willen we ondernemers echt aanzetten om na te denken over bedrijfscontinuïteit. In de film prikkelen we ondernemers door een voor veel ondernemers herkenbare situatie uit te vergroten.  In de lagen daaronder maken we de thema’s concreter en verhogen we de urgentie om na te denken over de toekomst. En op onze website helpen we de ondernemer vervolgens verder met praktische tips en informatie.”

De campagne is een vervolg op de #meedenkers campagne waarin ABN Amro laat zien dat zij al hun kennis en expertise gebruikt om met haar klanten mee te denken. Eerder verscheen het e-book de zaak vooruit en een serie talkshows via Linkedin.



Credits:

ABN AMRO: Tanja Bom, Dorine de Wilde, Eva ten Doeschate, Astrid Witteveen | N=5 Creatie: Martin Stuk Creatieve directie: Thijs Bontje, Anne Stokvis | Social & Web Director: Marcel Hellemons | Strategie: Moniek van Westerop | Productie: Lotte de Rooij, Tisha Hoppenbrouwers | Regisseur: Blue ter Burg | DOP: Willem van der Eerden | Productiemaatschappij: Tebbernekkel | Fotografie: Ron Gessel | Media: Mediacom & Storm Digital

www.nis5.nl
www.abnamro.nl
www.abnamro.com


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] Alfred zoekt een Senior Producer

24-09-2025 | 08:00:00
Alfred  is per direct op zoek naar een Senior Producer - Full-time · Amsterdam

SuperRebel.Agency ontwikkelt internationale merkfilm VGP

23-09-2025 | 11:01:42
Het project vormt het centrale onderdeel van een campagne die deze week in achttien landen start

[Vacatures] DPG Media zoekt een Redacteur Video Qmusic

23-09-2025 | 09:27:00
DPG Media is per direct op zoek naar Redacteur Video Qmusic - Amsterdam

Joe Public en ALDI benadrukken bekroonde kwaliteit in campagne

23-09-2025 | 09:04:00
Joe Public Amsterdam heeft voor ALDI een vervolg ontwikkeld in de Fans van Voordeel-campagne.

ARA Creative Agency ontwikkelt campagne Sok je mee

22-09-2025 | 15:54:22
Op Wereld Alzheimer Dag presenteert Team Alzheimer de campagne Sok je mee. Doel is zoveel mogelijk Alzheimer Socks te verkopen
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.