N=5 ontwikkelt campagne KVK Houvast voor ondernemers

N=5 ontwikkelde een merkcampagne voor de KVK die duidelijker moet maken wat KVK voor ondernemers kan betekenen. Met de campagne willen ze het merk KVK beter in haar kracht zetten.

Saillant detail, de gedachte achter de campagne werd onder andere gebaseerd op de ervaringen die het team van N=5 opdeed tijdens hun management buy out. Zo gaf de transitie naar ondernemerschap de unieke mogelijkheid om alle emoties die bij ondernemen komen kijken zelf aan den lijve te ondervinden.

Ondernemers kennen KVK vanwege de verplichte inschrijving in het Handelsregister, maar ze weten onvoldoende dat ze ook bij KVK terecht kunnen voor belangrijke kennis en informatie. En dat terwijl uit onderzoek blijkt dat veel ondernemers KVK wel als een betrouwbare partij daarvoor zien. Met name voor kennis rondom wet- en regelgeving en bij actuele ontwikkelingen voelt KVK voor ondernemers als een logische plek om te rade te gaan.

Willemijn Manshanden-Bots, directeur marketing KVK: "Als KVK willen we ondernemers helpen veilig en verantwoord zaken te doen. Er komt altijd van alles op hen af, maar nu zijn het helemaal bijzonder uitdagende tijden voor ondernemers. Inflatie, stijgende prijzen, dreigende recessie, hoge energiekosten, toenemend personeelstekort. Daarom is het belangrijk dat meer ondernemers weten dat de kennis van KVK hen houvast kan geven bij het aangaan van de uitdagingen waar zij voor staan."

Het doel van de campagne is om de toegevoegde waarde van KVK en haar kernproducten (registers en informatievoorziening) zichtbaar te maken. Deze toegevoegde waarde komt terug in de belofte en pay-off: Houvast voor ondernemers

Bastiaan Weers, Strategy Partner N=5: "Als ondernemer weet ik zelf: de vrijheid die ondernemen je brengt is geweldig. Tegelijkertijd maakt juist die vrijheid om alles zelf te bepalen ondernemen ook zo uitdagend. Je moet veel keuzes maken en vaak belangrijke beslissingen nemen op gebieden die buiten je expertise liggen. Juist dan kan de kennis van KVK houvast bieden. Daar ligt de kracht en relevantie van het merk, dat is de kern. In de advertising laag van de campagne laten we de betekenis hiervan voelen, om deze vervolgens concreet te maken in de contentlaag met relevante redactionele inhoud."

De campagne maakt deze rol invoelbaar met het idee van continue ondernemersvragen.

Thijs Bontje, Creative Partner N=5: "De dag dat de pitch van start ging werd ik zelf ondernemer wat hielp bij het vinden van de goede emotie en insteek van de campagne: de continue discussie met jezelf. En dat gaat 24/7 door. Dat gevoel bleek in onderzoek ontzettend herkenbaar. Die discussie en vragen hebben we vertaald naar allerlei alter ego’s van de ondernemer waardoor een realistischer beeld voor de ondernemer ontstaat. Want ondernemen is geweldig, maar ook onzeker. Dat maakt de houvast van KVK ook zo relevant."

De campagne KVK. Houvast voor ondernemers is te zien op tv, radio, online video, social advertising, display en de eigen kanalen.

Credits:

Opdrachtgever: KVK - Willemijn van Manshanden-Bots, Anne-Lotte Kraesgenberg, Bas Molenaar, Claire Dubelaar | Bureau: N=5 | Creatie: Arnout Robbe, Paul Wagemaker | DTP: Ralph Bannink, Sander Kruit | Strategie: Bastiaan Weers, Ira Spits Account Merel Hoogendorp, Gonny Pullens | Producer: Anna Bosscher, Casper Reus, Kiek Beljaars | Productiebedrijf: Suikerdepôt | Regie: Werner Damen | DOP: Boas van Milligen Bielke | Edit: Erik ten Brinke | Postproductie: De Grot | Geluid & muziek: MacLoud | Fotograaf: Ron Gessel | Media: Initiative Media

www.nis5.nl

www.kvk.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

REVITALIZE ontwikkelt campagne voor ParkinsonNederland

17-11-2025 | 17:56:00
ParkinsonNederland start dit najaar een campagne die de groeiende impact van parkinson onder de aandacht brengt.

ING lanceert Rond af & Beleg en start met AppDate

17-11-2025 | 11:33:00
In plaats van een traditionele productlancering worden functies gepresenteerd via herkenbare gezichten en persoonlijke verhalen

Mediahuis Nederland en ANWB lanceren campagne met radiospel voor Wegenwacht

14-11-2025 | 14:12:00
Mediahuis Nederland en de Wegenwacht van de ANWB zijn een samenwerking gestart ten behoeve van de campagne Je hebt pas echt pech als je geen Wegenwacht hebt

Bob Koigi: De opmars van de B2B-influencer

14-11-2025 | 12:32:20
In een gefragmenteerde digitale wereld nemen de pogingen om de aandacht van invloedrijke trendsetters te trekken snel toe.

[Vacatures] Serviceplan Amsterdam zoekt een Customer Journey Director bij Plan.Net

14-11-2025 | 08:36:00
Serviceplan Amsterdam is per direct op zoek naar een Customer Journey Director bij Plan.Net - Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.