N=5 ontwikkelt merkcampagne Eerlijk is Eerlijk voor de Consumentenbond

Onder de noemer Eerlijk is Eerlijk heeft N=5 voor de Consumentenbond een merkcampagne ontwikkeld. Doel van de campagne is de betekenis van het merk weer te laten voelen en zichtbaar te maken, ook voor jongvolwassenen

De Consumentenbond komt 70 jaar op voor de belangen van consumenten. Een bijzonder relevante rol, die onder de jongste generatie consumenten nog te weinig gezien en gevoeld wordt. Dit is de reden voor de Consumentenbond te werken aan herpositionering van het merk door een ander bureau. Na een uitgebreid pitchtraject is in juni 2022 gekozen voor N=5. Daarvoor werkte Dept voor de Consumentenbond.

Martin de Beer, lead Merk & Communicatie bij de Consumentenbond: “De Consumentenbond heeft tot doel om markten eerlijker, duurzamer en veiliger te maken. Wij zorgen dat consumenten de beste keuzes kunnen maken en krijgen waar ze recht op hebben. Dat is in deze tijd waarin de consument overspoeld wordt met producten, diensten, aanbiedingen en soms ook valse beloftes, relevanter dan ooit.

Desondanks is de toegevoegde waarde van het merk voor nieuwe generaties niet zo evident als dat voor oudere generaties is. Daarom willen we de waarde van het merk laten voelen en zo onze positie als waardevolle organisatie mét autoriteit verstevigen. Het concept van de ‘guardian angel’ geeft hier prachtig vorm aan. De pay-off Eerlijk is eerlijk raakt in de kern waar we voor strijden en wat de doelgroep belangrijk vindt.”

Een campagne gericht op jongeren

De merkcampagne van de Consumentenbond richt zich voornamelijk op millennials (24- tot 40-jarigen). Deze groep zit in een levensfase waarin vaak grote levensveranderingen plaatsvinden, die ook emotionele impact hebben. Ze gaan bijvoorbeeld op kamers, kopen een huis of krijgen een kind. Op deze momenten is de Consumentenbond van waarde met zijn proposities.

Anne Stokvis, Creative Director N=5: “Het verlangen van jongeren naar een eerlijke wereld met eerlijke bedrijven is enorm. Het is een groep die het meest de dupe is van steeds snellere en complexe markten, onoverzichtelijke aanbiedingen en ontransparant gebruik van data. Terwijl een verbonden wereld ook maakt dat zij steeds meer elkaar vinden in gedeelde idealen en een kritische blik. Met dit idee hebben Arnout Robbe en Paul Wagemaker een campagne gemaakt die laat voelen dat de Consumentenbond juist opkomt voor deze belangen. Het landt direct in cultuur vanuit een sterke merkbelofte. Met een beeldtaal die naadloos aansluit op de wereld van jongeren.”

De campagne Eerlijk is eerlijk is te zien op televisie, DOOH en online. De komende tijd wordt de merkgedachte verder verdiept met een publishing campagne.

Credits:

Consumentenbond: Martin de Beer, Maaike Kerkstra, Marcel van Venetïen | Reclamebureau: N=5 | Creatie: Paul Wagemaker, Arnout Robbe | Strategie: Bastiaan Weers, Sophie Diepstraten | Account: Tamara Saelman, Judith Petit |Productie: Anna Bosscher, Kiek Beljaars |Regisseur: Teddy Cherim |Director of Production: Noel Schoolderman |Productiemaatschappij Pink Rabbit | Postproductie: Captcha | Fotografie: Ron Gessel | Mediabureau: Mediaplus

www.nis5.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Salsa Shop kiest Buutvrij als creatief bureau

09-09-2025 | 18:12:09
Het Mexicaanse fastcasualconcept werkt samen met het bureau aan een merkcampagne die moet bijdragen aan landelijke en Europese groei.

Intratuin kiest Persuade als Lead Agency

09-09-2025 | 15:20:00
Persuade gaat zich richten op merkstrategie, creatieve concepten en campagnes. De eerste gezamenlijke campagnes staan begin 2026 gepland.

DEPT en Mammut lanceren campagne Mountainwear Rescue

09-09-2025 | 15:06:59
De campagne borduurt voort op de eerdere actie Not a Streetwear Brand, waarin Mammut zich afzette tegen concurrenten die hun outdoorproducten inzetten als mode-item binnen de gorpcore-trend.

Suite Rouge ontwikkelt beautycampagne Kruidvat

09-09-2025 | 14:56:54
Met deze campagne wil de drogisterijketen haar positie versterken als beautybestemming waar consumenten zowel vertrouwde merken als actuele trends vinden

Flemming in campagne met LiGA: Muziek verbindt jong en oud

09-09-2025 | 10:44:00
We spraken met Maud Heemskerk en Lennard Freij over de totstandkoming, de uitdagingen en de bredere merkstrategie achter ChatDuets.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.