Moederbedrijf Grolsch lanceert Viper Hard Seltzer met tv-commercial  

Asahi Europe and International, het moederbedrijf van Koninklijke Grolsch, komt met Viper Hard Seltzer. Het licht-alcoholische drankje komt in de schappen van alle grote supermarkten te liggen. Seltzers zijn een hit in de VS. Het zijn bruisende drankjes op basis van water met een lichte fruitsmaak, met een alcoholpercentage van zo’n 4 tot 5 procent.

Het is de eerste hard seltzer in Nederland die naast blik ook in fles verkrijgbaar is én met een commercial op televisie te zien is. De hard seltzer wordt gelanceerd in meerdere landen in Europa. Het drankje wordt op een natuurlijke, traditionele manier gebrouwen in de bekende Pilsen brouwerij in Tsjechië.

Yara Pelzer, Brand Manager Viper Nederland : “We zijn enorm trots dat het drankje zo breed verkrijgbaar gaat zijn en dat we de mogelijkheid hebben om het op deze manier zo groots te introduceren. We willen met deze introductie een grote groep consumenten aanspreken: consumenten die bewuster bezig zijn met de drankjes die ze drinken, maar ook willen blijven genieten.”

Viper is een gebrouwen hard seltzer en is beschikbaar in de smaken lime en cranberry. Het is glutenvrij en bevat geen conserveringsmiddelen en kunstmatige kleur- of zoetstoffen.

Viper Hard Seltzer wordt gepresenteerd met de pay-off ‘sparkling water with a bite’. De bite verwijst hierin naar de slang (Viper) - die ook te zien is in het merklogo - en naar de twist die de alcohol aan het bruiswater geeft.

www.viperhardseltzer.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Zwitserleven speelt in op emotie met Pensioenambities

28-08-2025 | 11:02:00
In deze campagne staan persoonlijke plannen en toekomstdromen centraal in plaats van cijfers en jargon

DEPT en Bol werken samen aan back to school-campagne

28-08-2025 | 09:02:00
Hiermee richt het bedrijf zich op gezinnen en studenten die na de zomer weer beginnen aan een nieuw school- en studiejaar.

Schwarzenegger en Moeller samen in Parkside-campagne

28-08-2025 | 09:00:00
Arnold Schwarzenegger en Ralf Moeller zijn binnenkort samen te zien in een nieuwe campagne van doe-het-zelfmerk Parkside.

Guerrilla-actie van Cogonez zet haven centraal tijdens SAIL

27-08-2025 | 17:26:56
Tijdens de SAIL-in van SAIL Amsterdam 2025 werden bezoekers verrast met een opvallende campagne van Werkenindehaven.amsterdam.

Natwerk lanceert BiFi Chicken-campagne in Duitsland

27-08-2025 | 09:33:00
Na eerdere campagnes in Nederland en België werkt Natwerk nu ook voor BiFi in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.