Moederbedrijf Grolsch lanceert Viper Hard Seltzer met tv-commercial  

Asahi Europe and International, het moederbedrijf van Koninklijke Grolsch, komt met Viper Hard Seltzer. Het licht-alcoholische drankje komt in de schappen van alle grote supermarkten te liggen. Seltzers zijn een hit in de VS. Het zijn bruisende drankjes op basis van water met een lichte fruitsmaak, met een alcoholpercentage van zo’n 4 tot 5 procent.

Het is de eerste hard seltzer in Nederland die naast blik ook in fles verkrijgbaar is én met een commercial op televisie te zien is. De hard seltzer wordt gelanceerd in meerdere landen in Europa. Het drankje wordt op een natuurlijke, traditionele manier gebrouwen in de bekende Pilsen brouwerij in Tsjechië.

Yara Pelzer, Brand Manager Viper Nederland : “We zijn enorm trots dat het drankje zo breed verkrijgbaar gaat zijn en dat we de mogelijkheid hebben om het op deze manier zo groots te introduceren. We willen met deze introductie een grote groep consumenten aanspreken: consumenten die bewuster bezig zijn met de drankjes die ze drinken, maar ook willen blijven genieten.”

Viper is een gebrouwen hard seltzer en is beschikbaar in de smaken lime en cranberry. Het is glutenvrij en bevat geen conserveringsmiddelen en kunstmatige kleur- of zoetstoffen.

Viper Hard Seltzer wordt gepresenteerd met de pay-off ‘sparkling water with a bite’. De bite verwijst hierin naar de slang (Viper) - die ook te zien is in het merklogo - en naar de twist die de alcohol aan het bruiswater geeft.

www.viperhardseltzer.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.

The Family ontwikkelt ledenwervingscampagne Follow The Money

14-10-2025 | 17:25:00
De campagne vormt het begin van een grotere serie gericht op ledenwerving en benadrukt dat het platform streeft naar 100.000 leden, het aantal dat nodig is om een krachtig tegenwicht te vormen tegen invloedrijke machtsposities in Nederland.

Dawn maakt merkcampagne voor Exact

14-10-2025 | 10:10:00
In de uitrol positioneert Exact zijn bedrijfssoftware als rustpunt in de hectiek van alledaags werk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.