[M]media-case: Suzuki Marine op Autoblog.nl

Iedereen kent Suzuki wel van de auto’s, maar wist je ook dat Suzuki al veertien jaar marktleider in Nederland is van buitenboordwatermotoren? Het bedrijf schakelde het netwerk van [M]media in om extra aandacht te genereren voor dit bijzondere gegeven.

Autoblog, een premium platform op het gebied van Automotive met een uniek bereik van ruim twee miljoen bezoekers, was de juiste plek om de doelgroep te bereiken. De redactie van Autoblog heeft een branded content artikel geschreven. Het artikel heeft in totaal 5101 quality visits behaald en daarmee ruimschoots de KPI behaald.

Winactie

Daarnaast was er een winactie. Deelnemers konden twee toegangskaarten winnen voor HISWA te Water, waarbij Suzuki Marine zijn watermotoren presenteerde. De winactie is via Facebook gepromoot, wat mooie resultaten opleverde. Via deze weg zijn namelijk 78.515 mensen bereikt. In totaal kreeg de winactie 606 aanmeldingen.

Naast de inzet van branded content en socials, is display advertising geadviseerd aan de klant om meer bereik te genereren voor de campagne. De display banners draaide op het platform van Autoblog. Ook hier is een mooi resultaat behaald met 193.656 uitgeleverde impressies en een CTR van 0,20 procent, wat uitkomt op 389 clicks.

www.mmedia.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] iO zoekt een Junior Contentmanager

16-10-2025 | 09:10:00
iO is per direct op zoek naar Junior Contentmanager - Campus Amsterdam

[Vacatures] iO zoekt een Digital Marketeer

16-10-2025 | 08:54:00
iO is per direct op zoek naar Digital Marketeer - Campus Den Bosch

ARTIS werkt met UNLIKE aan TikTok-strategie

15-10-2025 | 12:35:54
Met deze samenwerking wil het dierenpark zich duurzaam positioneren op het platform, met content die aansluit bij de leefwereld van jongeren.

Havas Lemz ontwikkelt Doe je Updates-campagne voor EZ

15-10-2025 | 10:02:00
Cybercrime treft inmiddels bijna iedereen. Driekwart van de Nederlanders kreeg het afgelopen jaar te maken met online criminaliteit.

Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch van Makro

14-10-2025 | 17:39:00
Beide bureaus, onderdeel van IPG Mediabrands, worden verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een gezamenlijke media- en creatiestrategie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.