Milka viert 120-jarig bestaan met campagne

Het merk Milka bestaat 120 jaar. Het merk van Mondelēz International viert dat met een campagne, waarbij de Stichting Jarige Job wordt gesteund. Ook zijn er acties voor consumenten

In 1972 werd de iconische Lila koe geïntroduceerd. Milka is in 52 landen op de markt en elk uur worden er wereldwijd 150.000 Milka producten verkocht.

Rhandy Biemans, Brand Manager Milka Benelux: “Onze missie is om meer momenten van tederheid te creëren en te delen, dat is ook de basis van onze 120e verjaardagscampagne. Door Stichting Jarige Job te steunen, hopen wij 1500 kinderen een onvergetelijke verjaardag te geven. Maar ook onze consumenten vergeten we niet, en trakteren we met mooie acties op de winkelvloer.”

Milka doneert voor zijn verjaardag 50.000 euro aan de Stichting Jarige Job. Een stichting die verjaardagsboxen levert aan gezinnen bij wie het vieren van de verjaardag wegens financiële redenen niet zomaar vanzelfsprekend is. In zo'n verjaardagsbox vinden ouders alles wat ze nodig hebben om voor een kind een echte verjaardag te organiseren. Met de donatie van Milka kunnen circa 1500 kinderen een echte verjaardag vieren.

Amber Merkus van Marketing, Communicatie & PR bij Stichting Jarige Job: “In Nederland zijn er helaas steeds meer kinderen die hun verjaardag niet kunnen vieren. Wij vinden het dan ook geweldig dat Milka zijn eigen verjaardag aangrijpt om de verjaardag van een heleboel kinderen mogelijk te maken dankzij deze donatie.”

Ook zal de verjaardag voor de consument niet onopgemerkt voorbijgaan. Zo heeft het chocolademerk een limited edition reep uitgebracht en lopen bij verschillende supermarktketens acties.

www.mondelezinternational.com
www.milka.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikket campagne Bolletje: ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.