Merkle strategisch paid search partner van de Bijenkorf

De Bijenkorf heeft Merkle Nederland gekozen als de strategische partner voor Search Engine Advertising en data, technologie en optimalisatie, met focus op Nederland en de uitrol naar andere markten. Merkle Nederland verkreeg het partnership na een pitch van De Bijenkorf.

De Bijenkorf is als online retailer actief in Nederland, België en Duitsland. Merkle heeft de opdracht om de Bijenkorf te helpen met de paid search strategie en het in kaart brengen van groeipotentie op het gebied van verdere internationale expansie, versterking van alle online kanalen en ondersteuning bij de transitie naar local online advertising. 

Marc Mulder, Senior Online Marketeer bij de Bijenkorf: "We hebben gekozen voor Merkle vanwege de aanwezige kennis en ervaring in het Retail landschap en de data-gedreven aanpak, waarbij onze business data wordt geactiveerd voor advertising. Op deze manier kunnen we onze klanten een premium experience geven over alle kanalen heen en zo perfect aansluiten bij hun wensen. "

Arjen Hettinga, Managing Director Digital Media & Analytics bij Merkle Nederland: "Van strategische uitdagingen op omnichannel gebied gaat ons bloed sneller stromen. We zijn erg blij dat we samen met het marketingteam van de Bijenkorf aan de slag gaan om samen de ambitieuze groeidoelstellingen te realiseren in de markten waarin zij actief zijn. Door eigen klantdata te ontsluiten, te combineren en te activeren in Paid Search strategie maakt de Bijenkorf zich klaar voor een duurzame toekomst waarbij relevant adverteren en privacy centraal staan."

www.debijenkorf.nl
www.merkleinc.com

 

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacancy] Initiative has a position for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative

18-09-2025 | 09:04:00
Initiative is directly looking for Innovation Lead (OOH) Nike Initiative - Netherlands

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.