
Mediamix draait niet alleen om bereik, maar om scoringsdrift
[Interview] Dolf Hoogwerf (Pinchhitters)
Dolf Hoogwerf, is medeoprichter van van het creatief media-activatiebureau Pinchhitters, we spreken hem over onder andere effectiever adverteren.
Kun je jouw bedrijf introduceren?
Pinchhitters zijn spelers die altijd op de juiste plek staan: daar waar ze kunnen scoren. Het zijn diegenen die kansen creëren en direct presteren, die daardoor nog tijdens de wedstrijd het verschil kunnen maken. Zij krijgen de handen op elkaar, het publiek op de banken. Want Pinchhitters hebben scoringsdrift. Net als wij. Pinchhitters is namelijk een media-activatiebureau dat (opkomende) A-merken en scale-ups altijd op de juiste plek zet met creatieve campagnes en krachtige mediamixen. Van creatie tot executie zorgen wij voor media-activaties die scoren voor klanten als No Fairytales, CoffeeCompany, TEC Entertainment en Sport2000. En we opereren als boutique agency.
Wat kan jullie bedrijf wat andere bedrijven niet kunnen?
Pinchhitters brengen altijd iets nieuws in het veld. Zo hebben wij de exclusieve licentie in Nederland en België voor het krachtigste Smart Location Targeting-platform ter wereld. Daarmee kunnen we online adverteren (in apps, web, Meta Suite, X en TikTok) op basis van offline locatiebewegingen. En adverteren we dus op basis van écht gedrag in plaats van lukrake likes. We zitten bovenop de bal als het gaat om de ontwikkeling van Programmatic Advertising, Connected tv, Digital Out-of-Home en de organische vindbaarheid van onze klanten in de AI-machines (GEO).
Wordt 2025 voor jullie bedrijf een beter jaar dan 2024?
Zo niet, dan ligt het in ieder geval alleen nog maar aan onszelf. Alle seinen staan namelijk op groen! In 2024 zijn we verdubbeld in omzet, maar dat bracht ook extra externe kosten met zich mee. Dit jaar zijn we veel beter voorgesorteerd op groei: we hebben onze structuur geoptimaliseerd, processen gestroomlijnd en de pipeline is goed gevuld met eerste successen in het eerste en tweede kwartaal. Aan ons om dit momentum vast te houden en ons vaker in de basis te knokken.
Wat gaat jullie bedrijf doen in 2025 om te floreren?
Zichtbaar worden! Vandaar ook dit interview. Het betekent dat we actiever pr gaan zoeken met relevante cases en initiatieven die laten zien waar Pinchhitters voor staat. Denk aan aansluitingen op innovatieve mediaplatformen, samenwerkingen met grote merken en creatieve campagnes die niet alleen bereik genereren, maar ook impact maken.
Als jullie media inzetten, hoe kijk je dan naar de mediamix?
Voor ons draait de mediamix niet alleen om bereik, maar om scoringsdrift: welke kanalen dragen bij aan succes en hoe definiëren we dat succes? Dat betekent niet blind achter standaard KPI’s aanrennen, maar écht kijken naar de impact op de doelgroep. Soms is dat digitaal, soms retail, vaak een combinatie. Maar altijd strategisch onderbouwd en aantoonbaar effectief.
Welke nieuwe dingen gaan jullie doen in 2025?
Een van de nieuwe initiatieven waar we vol op inzetten, is het belonen van klanten voor sportieve prestaties via de Scoren in Strava-club die we hebben opgezet. Hiermee bieden we een platform waarop klanten elkaar kunnen aanmoedigen en uitdagen. Dit sluit aan bij ons geloof in activatie en engagement. Regelmatig worden hier door ons sportieve challenges georganiseerd waarmee je als klant kans maakt op unieke beloningen. Van een gratis brainstormsessie bij Pinchhitters tot een mediacampagne ter waarde van 500 euro.
Pinchhitters koppelt de Scoren op Strava-club later dit jaar aan een exclusieve businessclub waarin sportieve activiteiten en netwerken hand in hand gaan. Het concept: samen sporten, gevolgd door een gezellige borrel en netwerkbijeenkomst op inspirerende locaties. Daarbij krijgen klanten ook de mogelijkheid om zelf een sportieve activiteit te co-hosten en zo hun eigen passie voor een specifieke sport te delen en anderen te inspireren. Het doel is om klanten en partners op een nieuwe, energieke manier met elkaar te verbinden en samen te bouwen aan creatieve ideeën.
Een klant belt. Wat wil hij of zij?
Onze klanten bellen meestal als ze groeipijn hebben. Ze zijn aan het opschalen en merken dat ze vastlopen: ofwel omdat ze te veel zelf doen, of omdat ze kansen laten liggen omdat ze niet de juiste expertise in huis hebben. Daarom bieden wij oplossingen per doelgroep, zodat groei geen bottleneck wordt maar een scoringskans.
Pinchhitters-as-a-Scoring-Service (PAASS)
Voor opschalende MKB-bedrijven die structureel marketing en content nodig hebben, maar geen volledig team in huis hebben, bieden we Pinchhitters-as-a-Scoring-Service (PAASS). Met PAASS krijg je voor de prijs van één marketeer een compleet elftal aan specialisten. We creëren en produceren álles waar je behoefte aan hebt, van social content en copy tot video en advertenties. Wij zijn zowel je studio als je sparringpartner en zowel je marketingafdeling als je contentmakers.
Scoringsdrift in je mediamix
Voor merken die al tractie hebben, maar nu echt impact willen maken met advertising en activatie, bieden we scoringsdrift in de mediamix. Wij helpen je om, bijvoorbeeld, shoppers te traceren en te activeren en je advertenties altijd op de juiste plek te krijgen. Van social en display tot Digital Out-of-Home, Connected TV en onze unieke Smart Location Targeting. En als je dat wilt, creëren en produceren we meteen ook alle advertenties in elk gewenst formaat.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Dolf Hoogwerf (Pinchhitters): Geen campagne is hetzelfde
Pinchhitters introduceert de Scoren op Strava-club
[Column] Dolf Hoogwerf (Pinchhitters): Smart Location Targeting via Facebook, Instagram & TikTok
[Column] Dolf Hoogwerf (Pinchhitters): Kassagericht scoren in Q4
Creatieve uitbreiding maakt Pinchhitters beter zichtbaar
Gepubliceerd door: David de Jong