[Marketing Report Radio] René Zeedijk in gesprek met Frank Volmer en Ton Rozestraten over televisiereclame

Iedere maand bespreekt René Zeedijk, Directeur Business Development bij ZIGT media en performance bureau, in de uitzending van Marketing Report op New Business Radio actuele ontwikkelingen in de wereld van media en marketingcommunicatie. Deze keer gaat hij in gesprek met Frank Volmer en Ton Rozestraten over televisiereclame.

Frank Volmer, Algemeen Directeur Ster: "Voor het komend halfjaar verwachten we dat onze reclameblokken goed tot volledig gevuld zullen zijn. Dat is omdat er simpelweg meer vraag is dan we GRP's in aan aanbieding hebben. We hebben niet meer zendtijd dan we hebben, we kunnen geen reclameblokken bijdrukken. Op dit moment verkopen we het allemaal. Dat is natuurlijk goed nieuws maar tegelijkertijd is het jammer dat we niet iedereen kunnen bieden wat ze willen hebben. Je ziet dat stoppers op dit moment helemaal niet worden uitgeleverd. Ik verwacht dat de GPR prijs zal gaan stijgen om tot een nieuw evenwicht in vraag en aanbod te komen."

Ton Rozestraten, Chief Commercial Officer RTL en CEO Ad Alliance: "Na een slecht eerste halfjaar in 2020 heeft RTL zich in de eerste helft van 2021 zeer sterk hersteld. Het derde kwartaal erg gaat goed en op basis van signalen van mediabureaus en adverteerders kan ik zeggen dat het vierde kwartaal er ook prima uitziet - ook vanwege het opengaan van de markt voor online gambling, waardoor verschillende nieuwe adverteerders zich op televisie zullen gaan manifesteren."

Luister het volledige interview van René Zeedijk met Frank Volmer en Ton Rozestraten hier:

www.zigt.nl

Luister hier de volledige radio-uitzending van 17 augustus 2021 terug:

Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcastMarketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.  

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt gesponsord door Logitech for Business en Clarity.


www.logitech.com
www.clarity.pr  


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De toekomst van tv-metingen ligt in big data

05-09-2025 | 12:26:13
Door de explosie van streamingplatforms, on-demand content en gefragmenteerd kijkgedrag hebben traditionele meetmethoden moeite om het tempo bij te houden

Closed on Monday toont avontuur met De Koffiejongens

05-09-2025 | 09:27:58
Closed on Monday heeft voor De Koffiejongens een landelijke campagne ontwikkeld die de nieuwsgierige houding van het koffiemerk centraal stelt.

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

Johan van der Zanden: Jeroen past perfect bij ons merk

04-09-2025 | 13:11:00
[Interview] Johan van der Zanden over de nieuwe supermarktmanager Daan, gespeeld door Jeroen van Koningsbrugge

Jeroen van Koningsbrugge supermarktmanager Daan Albert Heijn

04-09-2025 | 13:00:37
Albert Heijn heeft acteur Jeroen van Koningsbrugge gepresenteerd als het nieuwe gezicht in de reclamecampagnes.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.