[Interview] Monique Pennings over hoe Jumbo eigen kanalen inzet

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo en de Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. De supermarkt heeft een uitgebreide mediastrategie waarbij de keten vooral zelf haar kanalen samen met partners invult. Ook heeft Jumbo een radiostation gelanceerd dat per 29 september 2020 met gepresenteerde uitzendingen begint.

"In deze wereld met zoveel fragmentatie in media en zoveel verschillende boodschappen voor verschillende doelgroepen, is het heel belangrijk om de juiste boodschap op het juiste moment in het juiste kanaal te communiceren. We zijn dit jaar gestart met Jumbo Media & Partnerships waarbij we de mediakanalen van Jumbo beschikbaar stellen ook voor andere adverteerders. Zowel voor leveranciers als niet-leveranciers. En we denken vanuit het vraagstuk van de adverteerder de beste oplossing aan te kunnen bieden met onze kanalen. De reacties zijn heel positief. Partners zijn blij dat we denken vanuit een partnership, vanuit een samenwerking om samen te bouwen aan een oplossing waarbij we zoveel mogelijk de kanalen kiezen die een groot en relevant bereik hebben. We praten over 10 miljoen transacties op de winkelvloer, ons magazine heeft een oplage 1,2 miljoen, de Jumbo-website heeft een bezoekersaantal van 4 miljoen unieke bezoekers per maand. Het mooie is dat we op de verschillende momenten van de customer journey aanwezig zijn en ook nog heel dichtbij dat aankoopmoment komen."  

Luister het volledige interview hier:



Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcastMarketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur. 

Luister de volledige uitzending van Marketing Report Radio van 15 september 2020 hier terug:

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt gesponsord door Logitech for Business


www.logitech.com

DeMarketing100 2021 komt eraan! Draag hier mensen voor deze lijst voor.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.