[Interview] Monique Pennings over hoe Jumbo eigen kanalen inzet

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo en de Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. De supermarkt heeft een uitgebreide mediastrategie waarbij de keten vooral zelf haar kanalen samen met partners invult. Ook heeft Jumbo een radiostation gelanceerd dat per 29 september 2020 met gepresenteerde uitzendingen begint.

"In deze wereld met zoveel fragmentatie in media en zoveel verschillende boodschappen voor verschillende doelgroepen, is het heel belangrijk om de juiste boodschap op het juiste moment in het juiste kanaal te communiceren. We zijn dit jaar gestart met Jumbo Media & Partnerships waarbij we de mediakanalen van Jumbo beschikbaar stellen ook voor andere adverteerders. Zowel voor leveranciers als niet-leveranciers. En we denken vanuit het vraagstuk van de adverteerder de beste oplossing aan te kunnen bieden met onze kanalen. De reacties zijn heel positief. Partners zijn blij dat we denken vanuit een partnership, vanuit een samenwerking om samen te bouwen aan een oplossing waarbij we zoveel mogelijk de kanalen kiezen die een groot en relevant bereik hebben. We praten over 10 miljoen transacties op de winkelvloer, ons magazine heeft een oplage 1,2 miljoen, de Jumbo-website heeft een bezoekersaantal van 4 miljoen unieke bezoekers per maand. Het mooie is dat we op de verschillende momenten van de customer journey aanwezig zijn en ook nog heel dichtbij dat aankoopmoment komen."  

Luister het volledige interview hier:



Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcastMarketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur. 

Luister de volledige uitzending van Marketing Report Radio van 15 september 2020 hier terug:

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt gesponsord door Logitech for Business


www.logitech.com

DeMarketing100 2021 komt eraan! Draag hier mensen voor deze lijst voor.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.