
[Marketing Report Radio] Madelon Fortuin en Lauren van der Heijden over nieuwsmedia in 2022
In de speciale Eindejaarsuitzending van Marketing Report op New Business Radio blikten we in vier interviews vooruit op de advertentiemarkt van 2022. Madelon Fortuin, commercieel directeur van NRC Media, en Lauren van der Heijden, CCO van DPG Media, spreken zich uit over de toekomst van nieuwsmedia.
Madelon: “Ik zie het positief in. Als ik kijk naar de advertentiemarkt vanuit NRC, is de kunst- en cultuurbranche belangrijk voor ons. Volgend jaar gaat die naar verwachting weer van het slot. Er is wel een grote behoefte aan goede, betrouwbare informatie, waarbij feiten van meningen worden gescheiden. Daar staan wij voor. Meningen maken het uitstekend en de feiten lijken hun status te verliezen en daardoor is het belang van nieuwsmedia heel groot. We merken dat ook, in bijvoorbeeld 2020 was de advertentiemarkt niet zo goed, maar kregen we wel 12 procent abonnees erbij.”
Lauren: “De lezer wil positief nieuws, we worden overrompeld door covid-nieuws en de lezer wil ook wat anders. We zien dat lezer blij is met onze uitgaven. Het aantal abonnees is sterk toegenomen. We zaten op dat vlak eigenlijk te wachten op het dipje dat zou komen, maar dat kwam er niet. De lezer die in coronatijd een abonnement nam, is daaraan gewend geraakt en is niet afgehaakt. De abonnee blijft bij ons en dat geeft veel vertrouwen voor 2022.”
Beluister het hele interview hier:
Meer podcasts over marketing vind je hier: marketingreport.nl/podcast. Marketing Report is iedere derde dinsdag van de maand te horen op New Business Radio van 18:30 tot 20:00 uur.
Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt gesponsord door Logitech for Business.

Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
SuperRebel.Agency ontwikkelt internationale merkfilm VGP
[Vacatures] DPG Media zoekt een Redacteur Video Qmusic
Joe Public en ALDI benadrukken bekroonde kwaliteit in campagne
ARA Creative Agency ontwikkelt campagne Sok je mee
Hart voor de Zaak ontwikkelt actie Week van de Stamceldonor
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert