[Marketing Report Radio] Joris van Heukelom (MakerStreet) over hoe de coronacrisis innovatie aanjaagt

Op 17 maart stond de uitzending van Marketing Report Radio volledig in het teken van de effecten van de coronacrisis op media en marketingcommunicatie en hoe bedrijven zich door deze tijd proberen te slaan.

Een van de gasten was Joris van Heukelom, partner bij MakerStreet. We spraken hem over hoe de coronacrisis innovatie aanjaagt.

Joris van Heukelom: "Kijk naar sociale innovatie. De echte sharing economy is nu aangegaan. Tot nu toe hadden we Airbnb en Uber - dat is helemaal geen sharing economy, bijna in tegendeel - maar op dit moment zie je echte social innovatie. Mensen die hun best doen om er iets van te maken met onder meer crowd performance. Op gebied van digital tooling gebeurt er een godswonder. Alles dat te maken heeft met remote collaboration was altijd al mogelijk maar werd vooral door de corporates nog niet veel gebruikt. In de afgelopen 72 uur zie ik hier een gedragsverandering. Ik maak een grote buiging. Je ziet ook: nood breekt wet. Educatie: nu al en in de komende weken zullen er tools en toepassingen worden ontwikkelt die de structurele problemen in de keten voor een groot deel zullen gaan oplossen..."

Luister het volledige radio-interview met Joris van Heukelom hier terug:

www.makerstreet.nl

Luister de volledige uitzending van Marketing Report Radio van 17 maart 2020 hier terug

 

Marketing Report Radio is een initiatief van Media Meetings & Magazines en Mediabureau ZIGT en wordt gesponsord door Logitech for Business


www.logitech.com

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bekende Nederlandse vrouwen delen ervaringen in TENA-campagne

17-10-2025 | 12:37:27
Rond Wereld Menopauze Dag lanceert TENA de campagne Het is stil voor de overgang, ontwikkeld in samenwerking met Publicis Groupe Nederland en Boomerang.

Diggy Dex en nabestaanden brengen herinneringslied uit voor Monuta

17-10-2025 | 11:30:46
Monuta lanceert dit jaar de vierde editie van de campagne November 2 Remember met een bijzonder initiatief: een nieuw lied van Diggy Dex

[Vacatures] Mediahuis zoekt een Projectmanager

17-10-2025 | 09:20:00
Mediahuis is per direct op zoek naar Projectmanager - Amsterdam

Intertoys lanceert Speelboek 2025 op kinderinitiatief

16-10-2025 | 18:14:00
Het jaarlijkse Speelboek geldt al decennialang als het startsein van het speelgoedseizoen richting de feestdagen en het samenstellen van verlanglijstjes voor Sinterklaas en kerst.

Tijjani Reijnders wordt gezicht van Rexona in Nederland

16-10-2025 | 17:53:00
Rexona kondigt een samenwerking aan met profvoetballer Tijjani Reijnders, middenvelder van het Nederlands Elftal en Manchester City.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.