Marjolijn van Oordt in stilte vertrokken bij VodafoneZiggo; Ernst Moeksis interim Director Corporate Communicatie

Marjolijn van Oordt, die sinds juni 2020 Director Corporate Communications & External Engagement bij VodafoneZiggo was, is in stilte vertrokken bij het telecombedrijf. Ernst Moeksis is door Barbara de Ridder-Jongerden (Executive Director External & Legal Affairs) aangesteld als interim Director van de afdeling Corporate Communications & External Engagement. Ernst Moeksis heeft veel ervaring met communicatie en pr en werkte onder meer 5 jaar voor VodafoneZiggo-concurrent KPN.

Opvallend zijn de vele personeelswijzigingen bij het kabelbedrijf op deze afdeling, niet alleen bij medewerkers, maar ook bij de leidinggevenden: Frank Haagsman die in maart 2021 manager communicatie is geworden bij makelaarsbrancheorganisatie NVM, vertrok in 2020 bij VodafoneZiggo net zo stilletjes na circa 2 jaar directeurschap. Marjolijn van Oordt die de eerste maanden als interimmer werkte voordat ze in loondienst kwam bij VodafoneZiggo, wilde alleen aangeven dat het vertrek een eigen keuze was. Youssef Eddini die hoort bij de lijst van wisselende managers bij VodafoneZiggo-voorganger Ziggo en sinds april 2019 partner is van Van Luyken, heeft Ernst Moeksis aangeworven om deze opdracht als Associate Partner invulling te geven.

Ernst Moeksis: "Eerder werkte ik met veel plezier in deze boeiende industrie. Er is enorm veel veranderd in de dynamiek, de technologie en het aanbod, maar de basis is dezelfde. Een opdracht die me goed paste gezien m’n eerdere ervaring. Het communicatieteam van VodafoneZiggo is een mooie mix van mensen en bestaat uit een aantal zeer ervaren collega’s en jonge, leergierige teamgenoten. Samen verzorgen we de corporate communicatie en ondersteunen we de mooie merken Vodafone en Ziggo. Het weerzien met deze interessante sector voelt prettig en geeft energie."

Jasperina Hoogerwaard, Incident Communicatie Manager bij VodafoneZiggo: "Uit privacyoverwegingen gaan wij nooit in op vragen over het vertrek van medewerkers. Aangezien de Corporate Communicatie van groot belang is voor een bedrijf als het onze hebben we onlangs Ernst Moeksis als interim directeur aangesteld. Hij heeft meer dan dertig jaar ervaring in het communicatievak en zal in de komende tijd samen met het team werken aan de versterking van de reputatie van VodafoneZiggo. We richten ons nu op de toekomst."

VodafoneZiggo is een joint venture van Liberty Global en Vodafone Group die een aanmerkelijke marktmacht heeft in de televisiedistributie-, internet- en mobiele data en telefoniemarkt met circa 4 miljard euro aan jaaromzet.

www.vodafoneziggo.nl


Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie




 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikket campagne Bolletje: ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

KNVB verlengt samenwerking met ON A DAILY BASIS

16-09-2025 | 09:00:00
Het bureau blijft als Official Creative Supplier verantwoordelijk voor campagnes die nieuwe generaties voetballers en fans inspireren.

BMW start wereldwijde campagne voor iX3

15-09-2025 | 15:51:00
BMW heeft samen met Jung von Matt HAMBURG een internationale campagne gelanceerd rond de introductie van de BMW iX3.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.