Marc Adriani hoofdredacteur BNR Nieuwsradio
Marc Adriani is per 1 november 2022 door FD Mediagroep benoemd als hoofdredacteur van BNR Nieuwsradio. Hij volgt daarmee Mireille van Ark op die per 1 september 2022 adjunct hoofdredacteur bij RTL Nieuws is geworden. Mireille van Ark was sinds januari 2020 hoofdredacteur. De afgelopen periode is Bram Mullink waarnemend hoofdredacteur geweest van de radiozender.
Marc Adriani begon zijn carrière bij Veronica Nieuws Radio, de eerste commerciële nieuwszender van Nederland die drie kwart jaar heeft bestaan. In zijn carrière heeft hij vooral bestuursfuncties vervuld in de mediawereld, onder meer bij BNN, EMI Music, FunX, BNNVARA en tot 1 november 2021 bij Talpa Network (radio). Ook is hij in 2022 actief geworden als podcastmaker.
Eugenie van Wiechen, algemeen directeur van de FD Mediagroep: "Het gaat ontzettend goed met BNR Nieuwsradio. Onze FM presteert op niveau en met name online groeien we sterk. Toch blijft de markt uitdagend met de voorgenomen FM veiling. We geloven dat we met Marc Adriani een ervaren hoofdredacteur krijgen die BNR goed kan leiden in deze dynamische markt. Ik kijk uit naar onze samenwerking."
Marc Adriani: "BNR Nieuwsradio is al bijna 25 jaar een vaste waarde in het Nederlandse audiolandschap. Ik kijk er naar uit om samen met een groep gedreven journalistieke radiomakers richting te geven aan de toekomst van de zender. Die toekomst is trouwens meer dan radio, inmiddels is BNR één van de grootste uitgevers van podcasts in Nederland. En dan te bedenken dat de echte groei van audio on-demand nog moet beginnen."
BNR Nieuwsradio is via FD Mediagroep onderdeel van HAL Investments.
Foto credits: William Rutten
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Media Reverse en Habufa lanceren XOOON-campagne op tv
In de najaarscampagne van XOOON, onderdeel van Habufa Meubelen, staat de huiskamer centraal.
Happy Horizon wint pitch van Tricorp Workwear
De samenwerking is gericht op het realiseren van de internationale groeidoelstellingen van het merk.
ReumaNederland kiest Media Reverse voor mediaplanning
De samenwerking is gericht op het vergroten van de merkbekendheid en het activeren van doelgroepen via relevante mediakanalen.
DJI werft vakmensen voor rol als arbeidsbegeleider
De Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) lanceert een doelgroepcampagne met de titel Als arbeidsbegeleider leer je mensen méér dan een vak.
Sunny Cars verhoogt merkbekendheid +22 procent met verhalen
Branded content en video brengen belofte van zorgeloze autoverhuur tot leven
Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen