Marc Adriani hoofdredacteur BNR Nieuwsradio
Marc Adriani is per 1 november 2022 door FD Mediagroep benoemd als hoofdredacteur van BNR Nieuwsradio. Hij volgt daarmee Mireille van Ark op die per 1 september 2022 adjunct hoofdredacteur bij RTL Nieuws is geworden. Mireille van Ark was sinds januari 2020 hoofdredacteur. De afgelopen periode is Bram Mullink waarnemend hoofdredacteur geweest van de radiozender.
Marc Adriani begon zijn carrière bij Veronica Nieuws Radio, de eerste commerciële nieuwszender van Nederland die drie kwart jaar heeft bestaan. In zijn carrière heeft hij vooral bestuursfuncties vervuld in de mediawereld, onder meer bij BNN, EMI Music, FunX, BNNVARA en tot 1 november 2021 bij Talpa Network (radio). Ook is hij in 2022 actief geworden als podcastmaker.
Eugenie van Wiechen, algemeen directeur van de FD Mediagroep: "Het gaat ontzettend goed met BNR Nieuwsradio. Onze FM presteert op niveau en met name online groeien we sterk. Toch blijft de markt uitdagend met de voorgenomen FM veiling. We geloven dat we met Marc Adriani een ervaren hoofdredacteur krijgen die BNR goed kan leiden in deze dynamische markt. Ik kijk uit naar onze samenwerking."
Marc Adriani: "BNR Nieuwsradio is al bijna 25 jaar een vaste waarde in het Nederlandse audiolandschap. Ik kijk er naar uit om samen met een groep gedreven journalistieke radiomakers richting te geven aan de toekomst van de zender. Die toekomst is trouwens meer dan radio, inmiddels is BNR één van de grootste uitgevers van podcasts in Nederland. En dan te bedenken dat de echte groei van audio on-demand nog moet beginnen."
BNR Nieuwsradio is via FD Mediagroep onderdeel van HAL Investments.
Foto credits: William Rutten
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een SEA Specialist
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar SEA Specialist - Hybride, Zwolle
Being There wint pitch en lanceert Europese Melitta-campagne
Always up for good coffee gaat deze maand live in NL, Zweden, Duitsland en Frankrijk en wordt via online kanalen, social en op de winkelvloer uitgerold.
Roorda en CoMensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten
Het initiatief vraagt aandacht voor signalen van uitbuiting, omdat slachtoffers vaak onzichtbaar blijven. Veel Nederlanders herkennen deze signalen niet
Glenn da Silva & Bente van Deventer: UNLIKE bouwt merken via social
Glenn da Silva en Bente van Deventer van UNLIKE spreken met Bas Vlugt over de manier waarop social het vertrekpunt vormt voor merkontwikkeling
KPN opent de lijn om te appen met Sint
Via een online ouderportaal kunnen ouders gegevens over hun kinderen invoeren, zoals naam, leeftijd en interesses.
Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen