London Marathon Events vernieuwt merk en herlanceert website met Dept

De London Marathon Events heeft haar merk vernieuwd en haar website opnieuw vormgegeven. London Marathon Events is niet alleen actief met hardloopwedstrijden maar ook met wielren- en zwemevenementen. Dept is door LME gevraagd om het merk te vernieuwen en een gecentraliseerde oplossing voor het beheer van het portfolio aan websites te ontwikkelen. De eerste fase van het project betrof het flagship evenement: de London Marathon. 

De Londen Marathon trekt een breed scala aan mensen over de hele wereld. Geïnspireerd door de prestaties van zowel topsporters als algemene deelnemers, ontwierp Dept een brand refresh. Hierin was het belangrijk dat zowel de emotie als prestatie werden gevierd; van het beginnen aan hun eerste training tot de intensiteit van het passeren van de finishlijn.

Dept ontwierp verschillende patronen geïnspireerd op de marathon; een set van geometrische designs die de grond waar atleten op rennen vertegenwoordigt, evenals de oriëntatiepunten die ze onderweg zien en de duizenden stappen die ze zetten naar de finishlijn. De lijnen zijn geplaatst in een precieze hoek van 26,2 graden, wat precies overeenkomt met het aantal mijlen van de marathon. De patronen, levendige kleuren, duidelijke fonts en een herkenbare fotografiestijl hebben de identiteit van de London Marathon nieuw leven ingeblazen en creëerden samenhang over het gehele merk.

Dept vernieuwt in totaal acht websites voor London Marathon Events op Sitecore Experience Platform. Er is gekozen voor een headless contentmanagementsysteem voor geavanceerde personalisatie, een optimale gebruikerservaring en betere schaalbaarheid. Bovendien biedt het meer flexibiliteit om de website weergave op verschillende apparaten aan te passen en content te verplaatsen zonder dat hulp vanuit development ingeschakeld hoeft te worden. 

Jason Ochoa, Head of Digital bij LME: “We hebben Dept aangesteld vanwege hun vermogen om creativiteit en technologie te combineren. Ze begrijpen onze organisatie volledig en dat heeft geholpen om ons merk te vernieuwen op een manier die onze waarden weerspiegelt en die representatief is voor de duizenden mensen die we elk jaar inspireren. We zijn heel blij met de samenwerking met Dept op zowel creatief als technisch gebied en kijken ernaar uit om samen verder te werken."

Brian Robinson, Managing Director bij Dept: “Dept wilde een oplossing leveren die niet alleen voldoet aan de huidige behoeften van LME, maar die ook met nieuwe technologieën en mogelijke opschalingen integreert. De toekomstbestendige oplossing levert een feilloze digitale ervaring en biedt tegelijkertijd de schaalbaarheid die LME nodig heeft."

www.virginmoneylondonmarathon.com
www.deptagency.com

 

Meld je aan voor de Marketing Report nieuwsbrief

Volg Marketing Report op Twitter

Word lid van de Marketing Report Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie




 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding

03-10-2025 | 11:27:00
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 85 procent van de Nederlanders zich (bijna) nooit zorgen maakt om zelf risico te lopen op ondervoeding.

Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers

03-10-2025 | 11:10:58
Wereldwijde uitdagingen zijn te groot voor overheden of NGO’s om alleen aan te pakken. Steeds vaker stappen grote merken in dit domein

MediaMarkt brengt "Ik ben toch niet gek!" terug

03-10-2025 | 10:21:00
De slogan, die vanaf oktober weer te zien is in alle campagnes, krijgt een eigentijdse invulling die aansluit bij de huidige tijdsgeest.

[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation

03-10-2025 | 09:47:00
Springbok is per direct op zoek naar een Medior Projectmanager Marketing Automation - Den Bosch

[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant

03-10-2025 | 09:12:00
PINK is per direct op zoek naar Senior Social Advertising Consultant - Groningen  •  32-40 uur
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.